Perceel zonder adres

Goedemiddag,

Ik werk voor een transport bedrijf en maak een tijd gebruik van de locatieserver voor het valideren van adressen. Het systeem werkt goed maar toch geregeld geven klanten adressen door die niet bestaan. Ik was eingelijk benieuwd naar hoe dit komt. ik heb hier een concreet voorbeeld:

Gustoweg 55, 3029 AR Rotterdam

Huisnummers 51 en 57 bestaan wel.
Het adres is gelegen aan het perceel RTD10-AA-1259

Hoe komt het dat dit percel geen adres heeft?
Terwijl dit gewoon een bedrijf is met huisnummer als je deze op google bekijkt.
Onbtreekt iets? Of verzint de eigenaar maar zelf een huisnummer die officeel niet bestaat.

Goedemiddag,

De adressen die worden gevonden via de Locatieserver komen uit de LV BAG (Landelijke voorziening Basisregistatie Adressen en Gebouwen). In de BAG worden alle officiƫle adressen binnen Nederland geregistreerd. Hierdoor kan het voorkomen dat er een verschil is tussen de adressen in Google en de locatieserver.

Voor wat betreft de Gustoweg 55 in Rotterdam, deze heeft in de BAG niet bestaan. Ik ben wel 55a tegengekomen. Dit adres is ingetrokken (bestaat niet meer) en het bijbehorende pand is als gesloopt geregistreerd in de BAG op 26 april 2021. Dit is te zien in de BAG Viewer.
Google gebruikt andere bronnen om de gegevens bij te werken. In de BAG, en daarmee ook de locatieserver zijn alleen de officiƫle adressen opgenomen die volgens de gemeente bestaan.

Hetzelfde geldt voor huisnummer 53. Ook dit adres bestaat niet meer en het bijbehorende pand is gesloopt in april 2021. Ook dit is te zien in de BAG Viewer.

Als je vindt dat dit niet juist is, dan kun je dit door middel van een fout melden doorgeven aan de gemeente. De gemeente onderzoekt de melding en bepaalt of het inderdaad klopt dat het adres ontbreekt. Een fout melden kan eenvoudig door de knop ā€˜Fout meldenā€™ in de BAG Viewer te gebruiken. Door de wizard te doorlopen worden alle benodigde gegevens verzameld en kan deze naar de desbetreffende gemeente worden verzonden.

Groeten Nathalie Vos

5 likes