Performance CBS Postcode42020 WFS

Goedemorgen!

Binnen onze applicatie maken we gebruik van de WFS service voor de Postcode4 statistieken van het CBS.
Nu valt mij op dat de performance hiervan vrij traag is, met name de TTFB (Time to first byte).
Zelfs als ik een limiet zet op het aantal records (10) duurt het vrij lang voordat er een response wordt terug gegeven.

Nu is mijn vraag natuurlijk, of dit aan de aanroep ligt zoals ik hem doe, of dat dit iets is van de kant van het nationale georegister.

De URL zoals ik die aanroep is als volgt:

https://geodata.nationaalgeoregister.nl/cbspostcode4/wfs?request=GetFeature &service=WFS &typeName=postcode4:postcode42020 &version=2.0.0 &propertyName=gemiddelde_woz_waarde_woning &count=10 &outputFormat=json

En de timing van dat request is als volgt:

Kan dit komen door de uitvraag in JSON formaat dat de transformatie van XML naar JSON op de server wat tijd in beslag neemt ?
Alvast bedankt!

Beste Tomas,

Dank voor het aangeven. Ervaar je hier een regressie in de response time (dus een achteruitgang tov eerder)?
We zijn bij een upgrade van Mapserver in onze services (die een fix bevatte) tegen een performance regressie aangelopen. Dat hebben we aangekaart (en een bijdrage gedaan om dat te verhelpen) en dit wordt in de nieuwste Mapserver verwerkt. We verwachten binnenkort een release die deze performance issues oplossen. Waarmee evt achteruitgang van de responstijden naar verwachting wordt verholpen tov eerder.

Groet,

Roel van den Berg

Dit topic is 180 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.