Planning BAG2.0

Wij willen ons data lake verrijken met een maandelijks mutatiebestand van BAG. Daartoe heb ik gekeken op de kadasterwebsite en vond daartoe de maandelijkse extracten voor BAG 1.0. Daarnaast trof ik veel informatie over de BAG 2.0. Echter de planning (https://zakelijk.kadaster.nl/documents/20838/87954/Integrale+planning+BAG+2.0/efcb5f6e-9970-cd70-0760-12260db7ccde) daartoe wordt op verschillende pagina’s verschillend weergegeven. Daartoe enkele vragen:

  1. Wie kan aangeven wat de correcte planning is voor implementatie van BAG 2.0;
  2. Als wij vandaag willen starten met de ontwikkeling om maandelijks alle mutaties in ons data lake te plaatsen, wat is dan de beste keus BAG 1.0 of BAG 2.0?
  3. Als BAG 2.0 de beste keus is waar vind ik dan de betreffende software en documentatie (ik wil niet de api die slechts 1 adres doorgeeft.

Alvast dank!

Goedemiddag Extra302,

De ontwikkeling van de het nieuwe BAG 2.0 Extract worden naar verwachting in het tweede kwartaal van 2020 grotendeels afgerond. Dat houdt in dat wij alle nieuwe BAG 2.0 Extracten kunnen leveren.
Bijvoorbeeld het BAG Extract gemeente staan bijna allemaal al op Github en zijn in deze fase van de ontwikkeling kosteloos te downloaden. Elke maand zullen hier nieuwe actuele gemeente Extracten worden geplaatst.

Op dit moment kunnen wij nog geen mutatiebestanden leveren. Dit wordt in het tweede kwartaal geleverd. Wanneer dit precies is, kan ik helaas niet aangeven. Het advies zou zijn om indien mogelijk nog even te wachten of ervoor te kiezen maandelijks de volledige gemeente Extracten te downloaden en te verwerken. Het zou zonde zijn om nu nog veel tijd in BAG 1.0 te steken.

Op de pagina van het BAG 2.0 Extract is alle beschikbare informatie te vinden. Het is advies is ook aan te melden voor de BAG nieuwsbrief en de website in de gaten te houden. Via deze kanalen worden de klanten van de BAG veelal geïnformeerd. Vandaag is er nieuwsbericht geplaatst over de activiteiten die er gepland zijn om afnemers te helpen het implementeren van BAG 2.0 producten. Dit artikel kunt u hier vinden.

Als u nog vragen heeft, kunt altijd contact opnemen met de Klantenservice BAG

Met vriendelijke groet,

Nathalie Vos
Kadaster BAG

Hartelijk dank voor het duidelijke antwoord.