Pre-omgeving is weer beschikbaar

De PRE-omgeving is bijgewerkt met de laatste versie van de stelselcomponenten, i.c. PI-10. Op dit moment bevat deze omgeving alleen data die gebruikt wordt bij het geven van demo’s. In de loop van week 31 wordt de PRE-omgeving verder gevuld met alle 355 ambtsgebieden (gemeenten), waardoor alle casussen die door bevoegd gezagen i.s.m. leveranciers al in deze omgeving waren ingebracht, ook weer werken.
Zie ontwikkelaarsportaal

1 like

De lijst met ‘know issues’ is bijgewerkt.
https://aandeslagmetdeomgevingswet.nl/ontwikkelaarsportaal/actueel/nieuws/nieuwsberichten/update-12-aug-pre-productie-omgeving/

We (Roxit) gaan een pilot doen met ODMH en gemeente Gouda. Ik heb al toegang gevraagd als leverancier om namens ODMH de verzoeken op te halen middels formulier Beveiligde REST-service verzoek ophalen aanvragen .

Volgende vraag is hoe ODMH gemandateerd kan worden om als behandeldienst voor Gouda de verzoeken te krijgen. Ik zie een API staan: Behandeldienst configuratie beheren. Moet deze daarvoor gebruikt worden? Zijn er andere methodes en zo ja welke?

Goed vraag Johannes:
De API, BehandeldienstConfiguraties is voorlopig voor intern gebruik. We gaan hiervoor een webformulier inrichten op het ontwikkelaarsportaal. Het inrichten van de behandeldienst kan functioneel beheer configureren via Contact - Aan de slag met de Omgevingswet .
Om dit te configureren heb ik de volgende gegevens van je nodig.
• Oin van gemeente gouda
• Oin van ODMH
• De naam van activiteiten die behandeld moeten worden.

De naam van de activiteiten kan je vinden in de functionele structuur, zie: Omgevingsloket
De naam kan je uit de link herleiden, dit is het laatste gedeelte van de link, in dit geval is dat: IndieningsvereistenMeldingAanlegactiviteitenGouda.

Op dit moment zijn er geen toepasbare regels (STTR) voor Gouda, zodoende kan dit ook niet worden getest.
Er zullen dus eerst toepasbare regels moeten worden opgeladen voor Gouda zie:
https://aandeslagmetdeomgevingswet.nl/publish/pages/155934/proces_aansluiten_dso_sttr_v1_0.pdf

Als ODMH ook het triggerbericht via EBMS wilt ontvangen, dan is er ook een CPA van ODMH nodig, zie handleiding hoofdstuk 1, stap 3:

Bovenstaande procedure werkt. Ik heb alleen een bug nu. Waar moet ik die indienen?

Als ik een verzoek-xml van vandaag opvraag middels https://service.pre.omgevingswet.overheid.nl/overheid/gebruikerstoepassingen/api/ophalen/v0/verzoeken/2019091000008/samenvatting?format=xml

Krijg ik de melding
{
“type”: “https://content.omgevingswet.overheid.nl/id//ServerFout”,
“title”: “Iets is misgegaan.”,
“status”: 500,
“detail”: “Invalid object ID!”,
“instance”: “https://content.omgevingswet.overheid.nl/id//691b393d-6900-4cb8-aa63-c79d15654ad7”,
“invalid-params”: []
}
Verzoek-xml van vorige week (bijvoorbeeld 2019090400004) ophalen gaat wel nog goed.

Bedankt Johannes, je zou deze bug even kunnen indienen bij het informatie-punt Contact - Aan de slag met de Omgevingswet. Ik heb bovenstaand incident al opgenomen bij ons. En ik kom hier asap op terug.
Op dit moment krijg je inderdaad een fout bij het toevoegen van een bijlage en het ophalen van een verzoek.xml

Gr Mark