Met dank aan alle hulp op het geoforum.nl heb ik de site zwemindex.nl ontwikkeld. Het is een side-projectje, voornamelijk om weer even lekker met webontwikkeling bezig te zijn en nieuwe dingen te leren (zoals alles hier op het geoforum).
Ik wilde graag een directory ontwikkelen die informatie geeft op basis van afstand van een woonplaats.
Dus dat je bijvoorbeeld alle zwemplekken dichtbij amsterdam terugkrijgt. Nu doet Google dat natuurlijk wel redelijk, maar daar zie je langzamerhand door de advertenties het bos (water) niet meer.
Via QGIS heb ik uiteindelijk plaatsen (BRT) kunnen koppelen aan een middelpunt (van bebouwde kom), waarmee ik afstand uitreken (zie dit topic voor meer informatie). Ik gebruik MongoDB om queries te doen op basis van afstand.
De data komt uit het zwemwater register. Dit heb ik wel wat opgeschoond en aangevuld met nieuwe data (bijvoorbeeld websites van een recreatieplas). De lokatieserver was ook hierbij een handig hulpmiddel (adres informatie).
De volgende stap is reverse geocoding. Ik wilde dit doen met de Lokatieserver, maar die heeft (nog) geen BRT informatie (alleen BAG). Misschien dat ik dit zelf implementeer (lat/lon in bebouwde kom polygon, of lat/lon meest dichtsbijzijnde punt).
Zwembaden wil ik ook nog toevoegen, om alles compleet te maken.
Vragen, tips of suggesties zijn zeker welkom.