QGIS 3.8 Zanziba - vreemd

Met QGIS 3.6 lade ik een stuk kaart uit PDOK (met de BGT-plugin) en het maakte niet uit wat ik zag maar alle lagen werden keurig netjes naar DXF geëxporteerd. En ik zie zelden de juiste kaart in QGIS…

Met QGIS 3.8 wordt alleen geëxporteerd wat ik zie. Dat is niet leuk.

Als ik iets meer in of uitzoom is het effect al anders.

Je vraagstelling is vrij cryptisch. Je geeft ook niet aan wat je allemaal geprobeerd hebt om dit probleem op te lossen. Treed het probleem bijvoorbeeld ook op bij data uit andere bronnen? Dit maakt het moeilijk om je te helpen.

Met behulp van mijn kristallen bol kom ik tot het vermoeden dat jij bij de instellingen onder Extra → Opties → databronnen “Gedrag attributentabel” deze ingesteld hebt staan op “Op kaart zichtbare opbjecten tonen”.
Ik vermoed dat de door jou genoemde problemen opgelost zijn wanneer je daar “Alle objecten tonen” selecteert.

Ik ben behoorlijk nieuw met QGIS en het programma is nog steeds erg cryptisch voor me.

PDOK en QGIS gebruik ik om goede dwg onderleggers te krijgen voor mijn bouwkundige tekeningen in Revit.

Mijn werk methode. Ik gebruik de nieuwe PDOK BGT download viewer. Selecteer net wat ik nodig heb en laad het dan in QGIS met de BGT plugin.

Als ik een kaart gedownload heb laat QGIS vaak maar een fractie zien van de kaart. Alleen de wegen of alleen water of … Als ik dan 1 of 2 keer opnieuw opstart laat hij de kaart wel goed zien (als ik geluk heb…) Als ik meer of minder inzoom laat het programma vaak 1 of meerdere lagen weg, soms alles op 1 na…

Dit zijn 4 exports met een verschillende zoom factor. Ik krijg nu alleen wat ik op dat moment zie, als een kaartlaag niet getoond wordt heb ik pech en komt hij niet in de DXF.

Bij QGIS 3.6 maakte het niet uit wat ik zag, ik kreeg altijd alle kaartlagen, waren de bestanden altijd even groot. (DXF)

En dit zijn mijn instellingen.