QGIS wfs server verwijderen lukt niet?

QGIS wfs server verwijderen lukt niet?

Ik heb twee koppelingen gelegd met een onze eigen Geoserver als ik rechtse muis toets druk en
verbinding verwijderen druk blijft hij dood leuk staan.

Ik wil hem juist verwijderen omdat ik alles een keer op nieuw wil opbouwen zodat ik voor mijn collega’s een geopackage kan maken waarin alle basis gebruikte kaarten en koppelingen al klaar staan. Dus inclusief een goede verbinding naar interne Geoserver.

Geoserver

Ik heb de ervaring dat het in de browser niet lukt om te verwijderen maar via menu Kaartlagen > Databronnen Beheren wel.

Heb het niet verder getest, kan zijn dat het met de browser ook wel lukt maar dat de lijst niet ververst wordt o.i.d.

Net geprobeerd, maar helaas ook via Kaartlagen> Databronnen beheren wil hij hem ook niet verwijderen

Nee alles te hebben verwijderd is het eindelijk gelukt eerst paar maal de verbindingen verbroken te hebben. Heeft QGIS eindelijk begrepen dat ik de koppelingen niet meer wilde

1 like
  1. Als je iets wil uitproberen in een “verse” QGIS kun je een nieuw profiel aanmaken. Je kist een profielnaam en krijgt dan QGIS alsof ie net geinstalleerd is. En je kunt ook weer terug naar je huidige profiel, met alle instellingen en plugins zoals je die had.

Settings > User profiles > New profile…

  1. Als je een bug ontdekt in QGIS kun je een issue aanmaken op github, zodat iemand het op kan lossen.

Bij mij werkt het verwijderen van een WFS-connectie overigens gewoon. (in QGIS 3.22)