Deze data is voor Openstreetmap (OSM) zeer interessant omdat het kan helpen OSM te verbeteren. Voorbeeld: Als er een G11 (fietspad bord) is en er is daar in de buurt in OSM geen cycleway … dan ontbreekt er wellicht e.e.a. in OSM. Maar er zijn nog veel meer toepassingen te bedenken.
Voor de meeste OSM vrijwilligers is de huidige data ontsluiting niet ideaal. Om die reden heb ik enige tijd geleden een geopackage gemaakt (inclusief een Qgis project bestand) en deze bechikbaar gesteld. Daar kun je je eigen selectie van borden maken en zo kunnen ook gebruikers met basale Qgis kennis zelf selecties maken van de borden die zij interessant vinden. In dat bestand heb ik ook (o.a. mbt reactie hier op het geoforum) plaatjes van de borden opgenomen omdat de meeste mensen een beter beeld hebben van het plaatje dan van de bord code. Die plaatjes zijn dan ook nog zo gedraaid dat beter te zien is op welke rijrichting deze betrekking heeft. Hieronder een Qgis voorbeeld van de borden die voor fietsers interessant zijn. Wellicht geeft dat nog inspiratie.
Ik zou het dus fijn vinden als het in het vervolg aangeboden zou worden in Geopackage formaat inclusief qgis projectbestand inclusief de iconen van de borden. Dat scheelt mij ook weer tijd.
Het laden dan het .csv bestand in postgis lukt mij (inmiddels) prima maar met een geopackage was het vast ook gelukt. Beiden is nog beter.