Regelingen per bevoegd gezag

Ik zoek een manier om in een DSO-API alle regelingen van een bepaald bevoegd gezag op te vragen.

In de door mij onderzochte API’s (presenteren, verbeelden) kon ik daar geen manier voor vinden.

Iemand een goed idee?

MArco

Het kan in twee stappen:

  1. Je kan het /regelingen/_suggesties endpoint van de Presenteren API gebruiken om de identificaties van de regelingen van een bevoegd gezag op te vragen door te zoeken op /akn/nl/act/<bevoegd gezag code>.
  2. Daarna kan je met die identificaties de regeling informatie ophalen via /regelingen/<ìdentificatie>.

Dank je.

Helaas kan ik de link naar de documentatie waarin het zoekgebeuren staat uitgelegd niet meer terugvinden. De beschrijving van de plek daarvoor in de functionele documentatie van de presenteren API (v6) klopt niet meer.

Weet jij toevallig waar deze te vinden is?

“niet meer terugvinden” lijkt me onwaarschijnlijk :sweat:

Er wordt al geschreven aan nieuwe functionele documentatie voor de Presenteren V7 API. Die zou binnenkort opgeleverd moeten worden.

Zo onwaarschijnlijk is dat niet. Ik heb inmiddels maar bij IPLO gevraagd waar deze documentatie te vinden is.

Zodra ik daar antwoord van heb zal ik dat hier posten.

Inmiddels is er antwoord van IPLO

Wij hebben dit voorgelegd aan de beheerder van het ontwikkelaarsportaal. Hij geeft aan dat er op dit moment nog aan dit document gewerkt wordt. Binnenkort komt dit document beschikbaar op pagina Omgevingsdocument presenteren - Ontwikkelaarsportaal

1 like

Na het nodige prutswerk ben ik uitgekomen op het volgende:

https://service.pre.omgevingswet.overheid.nl/publiek/omgevingsdocumenten/api/presenteren/v7/regelingen/_suggesties?zoekTerm=/akn/nl/act/gm0363

De functionele documentatie is opgeleverd en te vinden op Omgevingsdocument presenteren - Ontwikkelaarsportaal