Hallo, ik zoek iemand die me meer uitleg kan geven over een relaas van bevindingen van het kadaster en de verschillende lijnen en meetpunten. Ik weet niet of ik in het juiste topic zit overigens.
Ik ben er zelf inmiddels redelijk in thuis door zoek werk maar snap nog steeds niet alles.
Enige achtergrond info. Door een flinke schade aan mijn perceel door een bouw project word er een andere muur op de erfgrens van mijn perceel bijgehaald en zaken geclaimd nav een relaas van bevindingen wat kadaster in opdracht van hun heeft uitgevoerd. Oa dat de gehele muur op hun terrein staat want die staat zo in het relaas. Ik betwist dus niet kadaster gereconstrueerde erfgrens maar wel de claim over de muur.
Ga ik zelf op 2 punten meten blijkt dat helemaal niet zo te zijn en de fysieke muur grotendeels op mijn perceel te staan. Echter voordat ik zelf een dure meting laat uitvoeren wil ik wel begrijpen waar dit fout gaat en of ik mogelijk een foutieve aanname doe. Het betreft de erfgrens aan de rechterzijde en de ligging van de muur die tussen beide percelen loopt. Bij punten 20 en 21 meet ik bijv dat de perceelgrens aan de muurzijde van het perceel van bet project loopt. Dus de muur staat fysiek aan mijn zijde echter de grijze lijn waar M bijstaat met groene meetpunten loopt op het perceel van het project. Dus claimen zij de complete muur. Tenzij ik verkeerd meet buiten, maar dat nagenoeg uitgesloten. Das redelijk eenvoudig.
De grijze lijn zegt toch niets over ligging van de gehele muur echter enkel over de meetlijn op of langs de muur? De muur is 20 cm dik trouwens
Grt Wil