RTR gegevens raadplegen voor dummies

Dag,

Ik heb een API key aangevraagd en inmiddels ontvangen voor RTR gegevens raadplegen. Handicap is echter dat ik nergens de how to voor dummies kan vinden die mij uitlegt hoe ik eea kan testen qua werking…

Een simpel voorbeeldbericht dat ik met postman kan testen is al meer dan voldoende. Zoek ik niet goed?

Beste Datafluisteraar,

In de Open API specification (JSON) staan voorbeeldberichten (request en response). Deze is beschikbaar op het Ontwikkelaarsportaal: CRUD RTR-gegevens raadplegen - Ontwikkelaarsportaal.

Met vriendelijke groeten,

Vincent van Dijk

Voor dummies zou ik dan aanraden om de OAS te openen in ReDoc. Dan heb je een grafische weergave van de OAS. Is wat eenvoudiger door te komen dan de OAS in JSON formaat.

Dank! Een import bij Postman van de JSON via de url did the trick. Korte instructie onder die link helpt een doelgroep zoals ik die dit soort dingen net even te weinig gebruikt.

Api key in de header en voila. Nice.

1 like

Beetje context. Ik werk als PO voor toepassing regels in sociaal domein. Under construction hier zichtbaar regels.overheid.nl

Wil graag leren en hergebruiken van wat ihkv omgevingswet allemaal al gedaan/gemaakt/bedacht is.

Dat is erg interessant en wil ik wel wat meer van horen (ik ben PO van toepasbare regels bij DSO). Ik kan je dus ook wel meer vertellen hoe wij dat bij de Omgevingswet doen.

Super. Mijn contactgegevens zijn … verwijderd

Delen van contactgegevens gaat niet, maar ik heb je gevonden en een mail gestuurd.