Ik post mijn vraag eerst maar hier aangezien de verwijzing hier vandaan komt en er zelfs gezegd wordt dat we dat via het Omgevingsloket moeten gebruiken, maar besef dat het eigenlijk bij iplo thuishoort. Dat ga ik dan ook daar melden.
Waarom? Nou als ik de link naar ‘Regels op de kaart’ van het Groningse adres op mijn Smartphone (SGS20) open en op ‘kaart’ klik, dan zie ik een wit scherm met helemaal bovenin een strookje van de kaart. Zie afbeelding/screenshot.
Ik heb het in 2 browsers getest, maar allebei tonen hetzelfde…dat is: geen kaart.
Is dit standaard in de gebruikte onderliggende gisviewer? Ik hoop het niet aangezien de Smartphone browser het meest gebruikte medium is.
Overigens zou het ook kunnen, dat er geen geometrie in het ponskaartenplan zit? Op zich is dat raar aangezien er over een locatie gesproken wordt. Ik weet het niet, ik kan dat niet zien op mijn Smartphone.
Maar indien dat zo is zou dat dan gelijk de reden zijn waarom de qgis plugin het plan niet toont…?
In ieder geval ben ik wel fan van een vervangende plugin voor de RP.nl plugin voor Qgis. Dat is nogal wat toegankelijker en bruikbaarder dan een tweede scherm met Regels op de kaart alsof we nog steeds met twee tekeningen over elkaar tegen een raam aan moeten staan te vergelijken. Dan kun je er namelijk een nieuw omgevingsplan voorontwerp ofzo overheen leggen, of om het even welke andere geometrie. Het lijkt mij dat, zodra er ook echt omgevingsplannen met locaties beschikbaar zijn in het DSO, die via de Qgis plugin dan ook daarin getoond gaan worden?