Samenwerking binnen DSO aanvraag

Ik wil graag de procedure testen zoals die zou gaan als een samenwerkingsverzoek wordt ontvangen met daarin een DSO aanvraag referentie.

Hoe is de procedure als ik een samenwerk request ontvang binnen een DSO aanvraag? Ik kan dit niet terugvinden in de documentatie op Samenwerkfunctionaliteit - Ontwikkelaarsportaal

De website benoemt: Het starten van een samenwerking . Hierbij wordt een samenwerkingsdossier met bijbehorende identificatie gecreëerd (het samenwerkingID) en wordt (optioneel) een bijbehorend ‘verzoek’ (vergunningsaanvraag) opgehaald uit het DSO-LV en in een digitaal samenwerkdossier geplaatst.

Ik zie in de proces omschrijving niet terug hoe een partij die het samenwerkverzoek ontvangt binnen een DSO aanvraag vervolgens ook het DSO dossier ontvangt. Ik neem aan dat dit via de verzoek afhandelen API kan zoals omschreven op: https://aandeslagmetdeomgevingswet.nl/publish/pages/196036/verzoeken-afhandelen-v2.json. Ik wil graag testen of een partij na het ontvangen van een samenwerkingsverzoek geautoriseerd is en of deze dan het DSO verzoek en alle bijbehorende documenten kan opvragen

Aangezien je hier al enkele weken geen antwoord op je vraag hebt gekregen, zou ik je aanraden om je vraag via het IPLO nogmaals te stellen (Vraag het onze experts - Informatiepunt Leefomgeving ). Daar moet wel een antwoord op komen.

Voor toekomstige gebruikers van het geoforum zou het fijn zijn als je het antwoord dat je krijgt hier deelt. Dan hoeven die niet zelf nogmaals naar IPLO toe.

Dankjewel voor je berichtje Robin. Ik wacht ondertussen ook al enkele weken op een antwoord van IPLO. Zijn er nog andere instanties die ik zou kunnen benaderen voor ondersteuning bij gebruik van de API’s?

Maar bij het IPLO zouden ze je, als ze niet direct antwoord op je vraag kunnen geven, in ieder geval op de hoogte moeten houden van de voortgang. Daar kan je zelf misschien nog even achteraan mailen.

Afhankelijk van uit wat voor positie jij je vraag stelt (bevoegd gezag medewerker, leverancier, enthousiasteling, etc) zijn er mogelijk andere opties voor ondersteuning.

Ja ik krijg nu inderdaad heel netjes elke week een mailtje van iplo dat mijn aanvraag in behandeling is en de verwachte oplos datum met een week is verlengd.

Als je een samenwerking start en het veld “verzoeknummer” invult met een DSO_LV nummer zal een kopie van alle documenten zoals die op dat moment beschikbaar zijn in de DSO gedeeld worden met later toegevoegde deelnemers. Als je de deelnemer volledige toegang geeft kunnen ze deze documenten ook inzien.