'Service tijdelijk niet beschikbaar'? OPGELOST :-)

Beste gebruikers,

Om onze ondergrondse glasvezelroutes te projecteren en voor het maken van As Builts, maken we binnen AutoCad gebruik van de InfraCad Map applicatie. We maken een polygoon en met InfraCad Map doen we een downloadverzoek bij PDOK, om de gegevens binnen het polygoon aan te leveren. Tot noch toe heeft dit prima gewerkt. Echter vandaag verschijnt ineens de volgende boodschap: “De download bevat niet de juiste data. Probeer het later nog eens, mogelijk is de service tijdelijk niet beschikbaar.” Eerst geeft de applicatie aan, dat er een fout optreed vanwege “niet juiste data”, maar dan spreekt het zichzelf tegen, want in dezelfde popup stelt het dat de service mogelijk niet beschikbaar is.

Hoogst merkwaardig en ook nog tegenstrijdig ook. Of de service doet het niet, of de data zijn corrupt. Maar een oplossing en duidelijke verklaring is er niet.

Iemand?

We zijn dit aan het onderzoeken.

@Eritacus : Zie ook https://pdokforum.geonovum.nl/t/lege-zip-bestanden-bij-bgt-downloads/788/3

De service werkt in principe wel omdat er wel een download resultaat is, namelijk een zip-bestand. Dit bestand is echter leeg. De download bevat dus inderdaad niet de juiste data.

Hopelijk wordt het probleem zo snel mogelijk verholpen.

Dank voor je reactie Anton. We wachten maar geduldig af.

De storing bij het downloaden van data van de BGT en de Digitale Kadastrale kaart is onderzocht. Na aanpassingen in de betreffende annotatietabel werkt de downloadapplicatie weer naar behoren.

Onze excuus voor het ongemak.

Hallo Rob,

Zojuist toevallig nog een poging gedaan en inderdaad werkt alles weer naar behoren.

Mijn oprechte dank voor de service.