Heeft iemand misschien een voorbeeldje van een HTML pagina met een leaflet, waarbij de bgtachtergrondkaart als wmts wordt getoond? Ik krijg het niet voor elkaar en ben er al 2 dagen mee bezig.
Zie mijn commentaar in repo van qgis2web. Dit is niet zozeer een issue van de QGIS-plugin, maar een kwestie van reikwijdte (scope) van functionaliteit in de plugin. Nederland heeft voor EPSG:28992 namelijk een eigen tile grid opgesteld in the Tiling richtlijn v1.1 die afwijkt van Google Spherical Mercator tile grid.
LeafletJS ondersteunt met behulp van de Kartena plugin Proj4Leaflet wel degelijk meerdere projecties waaronder EPSG:28892. Een implementatie vind je op de website van de gemeente Amsterdam.
Ik ben begonnen met een repo met voorbeelden van hoe PDOK services te gebruiken icm Leaflet en OpenLayers. Hierin zit ook een minimaal voorbeeld hoe een WMTS service te gebruiken in EPSG:28992 in Leaflet.
Ik heb ook op Github een Leaflet voorbeeld kaart staan, deze gebruikt de standaard ingestelde EPSG:3857 projectie in Leaflet. Code bevat commentaar met wat het doet in het nederlands. Ook draait er een live versie op Github Pages: Leaflet Test Map
Deze kaart gebruikt de Restful WMTS van de BRTA en Restful WMTS van PDOK Luchtfoto plus nog wat WMS services.