Vraag 2:
worden er logs bijgehouden van de calls.
Voor ons is het een pre als de IP-adressen gecombineerd met de postcode aanvragen niet opgeslagen worden, of zo opgeslagen worden dat die door (bijna) niemand in te zien zijn.
Zover er over een SLA te spreken is, is dat dit ābest effortā betreffende tussen 8u-18u.
Hier kan @Jeroen_D mogelijk meer over zeggen.
Ja, voor networking/routing worden logs bijgehouden
Het is āmogelijkā met querying om te achterhalen wat IP + postcode request is geweest, deze query wordt niet specifiek opgeslagen (maar de raw data is er wel om die eruit te vissen) Dit kan alleen door een aantal āapplicatie beheerdersā gedaan worden.
Toelichting waarom we dit loggen: is om āmisbruikā van de service te kunnen identiferen, zodat we op basis van blacklisting op IP niveau de toegang kunnen ontzeggen (gezien er geen API keys zijn).
Daar staat bij āHoe kan ik als overheidsorganisatie gebruik maken van de PDOK diensten?ā met een verwijzing naar het pdfāje van de producten en diensten.
Mag ik dan aannemen dat PDOK Basis iets anders is dan de PDOK Locatie service?
Als overheidspartij val je onder PDOK Basis. De Locatieserver kent dezelfde beschikbaarheid en ondersteuning binnen kantoortijden (zoals Wouter aangaf) als voor overige services welke staan beschreven in de PDC (zie link hieronder).