Ik heb nu meermaals synchronisatie problemen gehad met QField. Een deel van mijn data komt niet of foutief door van tablet naar de cloud. Hier kom je pas achter als je de gegevens in QGIS probeert te bekijken. Met als gevolg: soms dagen veldwerk niet (goed) gesynchroniseerd. Met grote omwegen is dit dan wel weer terug te halen maar ik wil om deze reden het gebruik van QFieldCloud echt afraden.
In de online management omgeving krijg je te zien dat het project op ‘Resolve changes’ blijft staan en de niet gesynchroniseerde wijzigingen staan op ‘Not applied - unable to find feature’. Komt zelfs voor in datasets waar alleen maar attributen gewijzigd worden, niks toevoegen of intekenen. Dus onzin dat het object niet aanwezig zou zijn.
Probleem lijkt al een tijdje te bestaan en meer mensen te treffen:
Mijn alternatieven zijn nu om wel in QField te blijven maar dan direct online op bijv. een Postgres database te werken en dus niet meer te synchroniseren. Of overstappen naar Mergin Maps. Wat is het meest betrouwbaar en werkt buiten het snelste? Wie heeft hiermee ervaring?