Het downloaden van sommige BGT tegels (StUF-Geo inclusief PBP’s heb ik getest - maar ik geloof niet dat het formaat uitmaakt) resulteert altijd in een corrupt zip-bestand wat niet te openen is.
Ook in Leiden worden corrupte zip bestanden aangeboden.
De volgende locatie proberen we op te halen, Heivlinder 5, 2317JS Leiden:
Wij willen kijken of we deze bestanden kunnen gebruiken in plaats van een abonnement aan te maken in Bravo van het SVB-BGT om onze eigen data te vergelijken.
Ik vind het al heel fijn dat het inmiddels wel wordt opgepakt. Had het afgelopen jaar een stuk of 6 calls hierover gemaakt, maar dat kwam telkens niet los (4029381, 4112711, 4194269, 4199230, 4213001, 4246154).
Gelukkig werkt het forum wel.
Ik blijf graag op de hoogte van het vervolg hierop.
Het probleem met het downloaden was een configuratie probleem aan onze kant. Timeout waarden voor de downloads stonden niet goed, waardoor de download werd afgekapt. Dat resulteerde in corrupte zip-bestanden.
Dat probleem is verholpen. De download slaagt nu en levert bruikbaar zip-bestand.
@rboeters daar wordt hard aan gewerkt. Zodra dit hersteld is communiceren wij dit direct op onze website. Ben je al aangemeld voor de attenderingsservice van PDOK? Dan krijg je vanzelf een mail met de communicatie namelijk
Vandaag lukt het me helemaal niet om iets te downloaden. Na een half uur lang luttele kB’s van een tegel van het kleinste formaat op te halen zijn de downloads klaar maar is de zip onvolledig en dus corrupt.
Om het een bruikbaar product te gaan noemen, zal er echt nog eens goed naar moeten worden gekeken.
@rboeters Ik heb geprobeerd het probleem na te bootsen, ik heb verschillende kaartbladen geselecteerd op het hoogtste zoomniveau tot het kleinste maar ik ondervind geen problemen tijdens het downloaden en de zipfiles kan ik openen zonder fouten, zou u mij kunnen aangeven waar op de kaart en welk zoomniveau u gebruikt dan kan ik dit verder voor u onderzoeken.
Probeer het meest ingezoomde tegeltje waar ‘Vlierlaan, Pijnacker’ in valt (zie onderstaande screenshot).
Tijdsverloop:
1 minuut lang start de download nog niet (browser geeft aan: “wachten op downloads.pdok.nl…:”)
Daarna start de download met enkele kB’s per seconde
Na 6 minuten is de download op 631 kB
Hier blijft de download 3 minuten op hangen
Na ongeveer 10 minuten zegt de browser dat de download van extract.zip klaar is, maar deze is corrupt. De zip zou ook veel groter moeten zijn.
Dit probleem is getest met meerdere browsers, vanuit verschillende netwerken (thuis, werk), en de resultaten zijn altijd ongeveer hetzelfde (maar nooit exact - download kan verschillende groottes hebben).
Eerder heeft PDOK eens een time-out instelling op de servers veranderd. Daarna was het ook echt beter, maar de laatste tijd is het weer onmogelijk om iets te downloaden.