Sommige view services erg traag?

Ha allen, een vraagje over INSPIRE View service Gebiedsbeheer, gebieden waar beperkingen gelden, gereguleerde gebieden en rapportage-eenheden, het viel me op dat requests richting die service erg langzaam beantwoord worden. >1 minuut per tegel. Het zou natuurlijk kunnen dat er veel processing op de achtergrond gebeurt voordat de tegel geserveerd wordt. Tijdens het wachten gaf mijn browser het volgende aan: ‘waiting for available socket’. is de server (deegree?) op dat moment aan het processen, of staan de requests in een soort wachtrij om behandeld te worden?

Indien er inderdaad sprake is van een wachtrij, grote kans dat ik hem zelf veroorzaakt heb door in mijn client (openlayers) diverse keren op en neer te zoomen, tot het gebied waar ik geïnteresseerd in was (waarbij ik oa enkele keren geheel nl opgevraagd heb). Mogelijk is de situatie te optimaliseren door over te schakelen op WMTS, dan wel de landsdekkende schalen uit een soort cache te beantwoorden of requests die ik toch niet meer nodig heb (aangezien ik al weg genavigeerd ben) te annuleren.

Iemand hier gedachten over?

Groet Paul.

https://nationaalgeoregister.nl/geonetwork/srv/metadata/53ae649f-1031-4549-9d71-7a99a8786954

Waiting for available socket’, is een probleem van de browser. Op het moment dat de browser (Chrome) te veel images te verwerken krijgt, komt deze foutmelding. Je kan eens kijken hoe een andere browser op de openlayes oplossing reageert. In applicaties die vloeiend kaartjes moeten opleveren is WMTS een betere keus.

@pvgenuchten
Heb je dit issue ook gemeld bij de eigenaar van deze view service: Interprovinciaal Overleg (mailto:inspire@gbo-provincies.nl)?