Stijl symbologie bewaren als sjabloon

Ik ben een beginnende QGIS gebruiker. Heb een shape geladen met daarin bij velden en waarden meerdere attributen. Deze attributen lijken op BGT benamingen zoals “Functie”, “Voorkomen”, “soort” etc. Nu wil ik deze verschillende attributen “kleuren”. Dat is gelukt. Maar nu moet ik voor elk nieuw project via de laag-eigenschappen-> symbologie de expressie opnieuw maken.
Is er een mogelijkheid om deze op te slaan als een soort slabloon? zoadat ik deze kan "hergebruiken"bij een nieuw project?

Wie kan mij verder helpen?

Hallo Pieter B. Je kunt een laag stijl exporteren als bestand (en deze later weer importeren),

maar ook kopieren/plakken van de ene laag naar de andere.

Hallo Paul,
Bedankt voor je reactie. Dit heb ik inmiddels geprobeerd. Maar dan worden alleen de velden van bijvoorbeeld “soort” geladen, en de rest valt weg / wordt niet weergegeven. wat doe ik fout?

Pieter, ik begrijp niet precies hoe dat project opgebouwd is, heb je per type object een kaartlaag geconfigureerd?Of betreft het een enkele laag waarbij op basis van een attribuutwaarde een bepaalde stijl getoond wordt? Misschien kun je een schermprint sturen.