Stoplichten in Nederland

Ik zoek een dataset van de stoplichten in Nederland. Het enige wat ik kan vinden is een verdwenen set van imergis (https://data.overheid.nl/community/datarequest/stoplichten-in-nederland). Kan iemand mij verder helpen? Alvast bedankt.

Heb je al gekeken bij OpenStreetMap en/of gezocht op Verkeerslichten?

De formele naam voor verkeers/stoplichten is verkeersregelinstallatie (VRI). Mogelijk dat je daar meer op kan vinden. Bijv provincie Utrecht biedt VRIs op provinciale wegen aan.

Als je weet wie de eigenaren zijn van stoplichten en daarmee mogelijk ook data-eigenaar, dan zouden we deze data bij PDOK kunnen ontsluiten mocht de data nog niet in andere datasets vindbaar zijn. ik hoor graag of we een aanbieder kunnen vinden!

OSM is natuurlijk een mogelijke bron. Ik zocht een officiƫle laag. Bedankt voor het meedenken.

1 like

Ja, de andere zoektermen heb ik ook geprobeerd. Her en der is er iets te vinden, maar het lijkt of dat er geen landelijk gecoƶrdineerde actie is om zoā€™n dataset te maken/onderhouden. Bedankt.

1 like

Ik hoop dat ze meelezen.

Of ze ook officieel eigenaar zijn weet ik niet zeker, maar de plaatselijke wegbeheerder is verantwoordelijk voor de VRIā€™s. Dus dat betekent dat de ā€˜eigenarenā€™ nogal een groot lijstje is, te weten het Rijk (RWS), Provincies, Waterschappen, Gemeenten en een handvol derden. Die van RWS zijn vast wel te vinden, en die van de provincies ook, maar daarnaā€¦

ALs je ze echt nodig hebt, zou ik ze uit OSM halen. Dat is, voor zover mij bekend, de enige plek waar je vrijwel alle op 1 plek kunt ophalen. Je zou de RDW en het NDW kunnen proberen, maar in geen van beide kon ik zo snel iets vinden (maar ik heb alleen een snelle search op VRI gedaanā€¦). Anders dan alle aanbieders afgrazen zou ik ook niet weten.