Storing downloaden BGT gebied

Bij het aanvragen van een gebied uit de BGT blijft de aanvraag hangen:

image

Is er een storing?

https://app.pdok.nl/lv/bgt/download-viewer/

Goedemiddag Anton,
we zijn hiernaar aan het kijken.

1 like

@Anton we hadden idd een storing op de BGT downloads. Dit issue is inmiddels verholpen. Excuses voor het ongemak.

1 like

Top! Ga het gelijk even checken :slight_smile:

Instant edit: Het werkt weer!

1 like

Is er een issue bij het ophalen van BGT gebieden als het niet via de viewer gaat? Via de viewer kan ik een gebied aanvragen die daarna gedownload kan worden. Maar als ik een gebied aanvraag via de API dan krijg ik keurig een status URL terug maar die blijft op Pending hangen:

https://api.pdok.nl/lv/bgt/download/v1_0/full/custom/c45335b0-7517-40b8-6318-2e4a3e3fd5ac/status

Dit geeft:

{"_links":{“self”:{“href”:"/lv/bgt/download/v1_0/full/custom/c45335b0-7517-40b8-6318-2e4a3e3fd5ac/status"}},“progress”:0,“status”:“PENDING”}

1 like

Hm, misschien een tijdelijke storing want het downloaden via de API lijkt weer te werken (behalve dan het eerder aangevraagde gebied).

1 like

Ik liep hier vanochtend ook al tegenaan, bij mij werkt het nog steeds niet

1 like

Ik blijf meldingen krijgen van gebruikers die via de API downloaden, dat de status op pending blijft. Als ik zelf test dan werkt het wel, het kan dus sporadisch zijn.

Er is dus wel iets aan de hand, maar wat?

Edit: Ik hoorde dat Azure Portal - West Europe verbindingsproblemen had/heeft. Kan dat ermee te maken hebben? Draait PDOK hun servers daar?

1 like

Er waren verbindings problemen tussen Ă©Ă©n van onze services en de queue waarop de download verzoeken worden geplaatst. Dit is voor nu opgelost. We gaan aan onze kant een verbetering doorvoeren om dit te voorkomen. Excuses voor het ongemak.

2 likes

Het leek of dezelfde storing weer actief was vanmiddag, kan dat kloppen? Vijf minuten geleden bleef de download aanvraag hangen, nu lijkt het weer te werken?

1 like

Hoi Anton!

Bedankt voor je berichtje. Zelf zagen we ook wat fout gaan. Na herstarten van het een en ander lijken de problemen te zijn opgelost.
Een oorzaak kunnen we (nog) niet aanwijzen. We gaan het in de gaten houden, en wanneer mogelijk, verder analyseren.

2 likes

En opnieuw dezelfde storing, de ene keer wordt een gebied keurig samengesteld, en het volgende gebied blijft weer hangen op ‘aangevraagd’:

1 like

Bedankt voor de melding @Anton. De services zijn herstart en zover ik kan nagaan worden downloads weer afgehandeld.

Hoi Roela,

Het aanvragen van downloads is niet stabiel. Kunnen jullie hier verder onderzoek naar doen? Op mijn zijde blijft het hangen op ‘aangevraagd’.

1 like

Thanks! Zal het even in de gaten houden :slight_smile:

Ik zie het. Sinds 10u wordt de helft weer niet afgehandeld. Ik probeer de root cause te achterhalen. Excuus.