Recent weer gemerkt dat de standaardvoorziening om het aantal objecten van een laag/bestand in je project te laten zien in het lagen-overzicht in QGIS niet altijd goed werkt bij sommige GKPG-bestanden.
Dacht eerst dat het mogelijk te maken had met de nieuwe versie van de BGT Import plugin, omdat het zich openbaar bij het resultaat hiervan. Maar ook bij andere GPKG resultaten, bijvoorbeeld als resultaat van een directe conversie van een BGT-GML naar GPKG (via de exportfunctie van QGIS) geeft dit geen juiste waarde.
Ik filter hierbij standaard op het attribuut ‘eindregistratie’ om de historische records niet mee te laten tellen. Maar dit gaat dus nu niet meer goed.
De telling laat alleen het totaal van alle records zien, ongeacht de filterinstelling.
Ook in het attributenoverzicht wordt zowel het totaal getoond, als ook het gefilterde aantal.
En soms krijg ik een foutmelding en de waarde ‘N/B’ op de plek waar het aantal objecten moet staan in het Lagenoverzicht (achter de naam van de opgevoerde laag).
Iemand hier ook problemen mee? En wellicht ook een oplossingsrichting?
In hetzelfde project kan het dus ook wel goed gaan met bepaalde lagen, dus dat is het rare, het is niet consequent.
Yep, same here. (3.44.5). Lijkt niet echt gerelateerd aan de bron. Meer een soort caching-probleem. Ben er nog niet achter waar het precies in zit, maar het irriteert me dan ook net niet genoeg om het uit te zoeken…