Testen ontvangen doorgestuurde aanvraag

Is het mogelijk om het ontvangen van een aanvraag doorsturen functionaliteit te testen? We hebben maar 1 account.

Ik zou graag deze berichten willen testen als VHS omdat ik voor een BG wil kunnen testen of we bij een doorgestuurd verzoek de historie willen kunnen tonen.

Zijn er bijvoorbeeld test accounts beschikbaar voor preprod zodat ik kan inloggen als een BG of BH en deze kan koppelen in mijn VHS?

Aangezien je hier al enkele weken geen antwoord op je vraag hebt gekregen, zou ik je aanraden om je vraag via het IPLO nogmaals te stellen (Vraag het onze experts - Informatiepunt Leefomgeving ). Daar moet wel een antwoord op komen.

Voor toekomstige gebruikers van het geoforum zou het fijn zijn als je het antwoord dat je krijgt hier deelt. Dan hoeven die niet zelf nogmaals naar IPLO toe.

Het heeft even geduurd maar sinds gisteren kan ik verzoeken testen. Mocht iemand hier toevallig komen die dat ook wil. Dit is wat ik heb gedaan. Ik hoop dat het met deze informatie korter duurt dan 4 maanden. Het was veel uitzoekwerk en wachten op antwoord en vooral veel nabellen.

  • Een test eiland aanvragen. Deze worden beheerd door het Kadaster en Logius. Je kan het beste IPLO hier voor mailen, zodat deze bij de juiste persoon terecht komt. Je krijgt dan 4 OIN nummers van een stukje in de noordzee. Hierin zitten een gemeente, behandeldienst, waterschap en provincie. Dit heb ik zelf niet hoeven doen omdat we al een test eiland hadden. Ik weet niet hoelang het duurt om deze handeling uit te voeren.
  • Digikoppeling. Deze kan je zelf ontwikkelen of afnemen. Zie
    Leveranciers Omgevingswet-software - Ontwikkelaarsportaal. Wij hebben gekozen voor Yenlo omdat ze voordelig waren en snel konden leveren. Zelf ontwikkelen heb ik onderzocht, kan ik afraden. Logius zegt op de website hiervoor ondersteuning te kunnen bieden, hier heb ik zelf weinig van gemerkt.
  • Mandaat digiprovider Logius moet een mandaat toevoegen in het CPA-register zodat de provider van de digikoppeling de berichten van de testeilanden mag uitlezen. Dit kon niet direct via de Logius servicedesk, die hadden geen idee waar ik het over had. De contactpersoon die mij de testeilandgegevens verstrekt heeft, heeft dit voor mij geregeld.
  • DSO aansluit verzoek Er moet een DSO aansluit verzoek naar het Kadaster waarin je aangeeft voor wel OINs je de digikoppelaar machtigt en welk type berichten worden doorgestuurd.