Nou ja, verzoekjes. Ik vermoed dat sommige vragen hieronder best ingrijpend kunnen zijn, maar vragen staat tenslotte vrij, al was het maar om de discussie op gang te brengen.
Vraag 1: Is het ook mogelijk om de WFS urls uit te breiden met een streepjesvariant voor de AERO terugmeldingen?
Dus ipv:
…/luchtvaartobstakels/terugmeldingen/…
ook een versie:
…/luchtvaartobstakels-terugmeldingen/…
Net zoals de OGC urls, zeg maar.
Die oude mag uiteraard blijven bestaan voor backwardcompatibility, maar die ene uitzondering zorgt voor een TREE explosie bij abstraheren. Daar is nauwelijks meer tegenaan te programmeren. Dat komt mede door de typename parameters, dus als ik toch bezig ben zou ik het volgende in willen brengen:
Vraag 2: Kunnen we de 3DB registratie ook gewoon een 3-letter acronym toekennen? Als het persé niet met een cijfer mag beginnen, dan lijkt mij B3D ook best, als referentie naar “Basisregistratie 3D”. (En als het nog geen echte basisregistratie is, dan wellicht K3D, als referentie naar “Kadaster 3D”)
Vraag 3: Kunnen we de typeName parameters daar dan op synchroniseren? Dus naast een “bagterugmeldingen”, “bgtterugmeldingen”, etc…, ook gewoon een “b3dterugmeldingen”? (in plaat van “kad3dbasisvoorzieningterugmeldingen”)
Vraag 4: En als we daar toch bezig zijn: aangezien de soort ook echt enkelvoudig is, zou ik een typename “…terugmelding” verwachten, en niet een “…terugmeldingen”.
Vraag 5: En om nog enige consistentie te introduceren zou het ook wel handig zijn als de typename in de url daarmee overeenkomt. Dus ook als de lange typenames behouden moet blijven. Dus als ik een “kad3dbasisvoorzieningterugmeldingen” moet opvragen in de WFS, dan zou ik ook graag een “…/kad3dbasisvoorziening-terugmeldingen/…” in de url willen terugzien.
Vraag 6: Voor de bonus: is in de url daar ook persé een tussenstreepje noodzakelijk?