Twee verwijzingen naar netcapcaiteitskaart

Hoi,

een zoektocht in het NGR op netcapaciteit levert twee linkjes op:
https://www.nationaalgeoregister.nl/geonetwork/srv/dut/catalog.search#/search?resultType=details&sortBy=relevance&any=netcapaciteit&fast=index&_content_type=json&from=1&to=50

Beide linkjes hebben een andere beheerder, maar verwijzen wel naar de dezelfde WMS. Bij de PDOK beheerder variant is de laatst bewerkte datum 02-12-2022 en bij de Kadaster beheerder variant is er geen laat bewerkte datum.

Ik vermoed dat de PDOK beheerde variant de opvolger is en dat de Kadaster beheerde variant verwijderd mag worden uit NGR?

Beiden zijn correct
Degene waar Kadaster de beheerder is de metadata van de dataset netcapaciteit
en dit is dus metadata over data
deze data is van het Kadaster en Kadaster is dus de beheerder

Degene waar PDOK de beheerder is de metadata van de WMS service van de dataset
deze metadata gaat dus alleen over de WMS service en niet over de dataset zelf
PDOK beheerd de WMS service van deze dataset voor het Kadaster

Deze 2 metadata records zijn ook met elkaar gelinkt, omdat de WMS een service is van de dataset

Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb uitgelegd
als er nog vragen of onduidelijkheden zijn laat het weten

1 like

Dank voor de uitleg.

Vanuit het perspectief als gebruiker is dit echter wel verwarrend. Zeker ook omdat de Kadaster variant niet verwijst naar een dataset, maar alleen naar de WMS (bij downloads, views en links).

Daarmee lijkt dit, vanuit de gebruiker althans, op een onnodige dubbele vermelding in NGR. Met als gevolg dat ik ook twee zoekresultaten heb, die praktisch dus naar hetzelfde verwijzen (de WMS).

Als de Kadaster variant naar een ander downloadtype verwijst, is het al minder verwarrend.

Hallo Jeroen,

Dank voor je aanvullende opmerking (met reactie van Wouter). Er wordt op dit moment gewerkt aan deze dataset. Er staat een ticket op de sprint om de WFS en Atomfeed ook te ontsluiten, waardoor er niet een maar 3 manieren zijn om de data te gaan gebruiken. Ook is er een kleine aanpassing in de visualisatie gedaan. Ik denk dat met deze aanvulling de publicatie duidelijker wordt.

Meld je aan voor de attenderingsservice op Attenderingsservice - PDOK , we zullen na livegang een nieuwsbericht versturen zodat je kan zien of dit jou verder helpt.

Dit topic is 180 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.