Typeweg attribuut van wegdelen incompleet

Ik heb een vraag over de BRT TOP10NL wegdelen dataset. Bij veel wegdelen is het “typeweg” attribuut leeg. Het lijkt er ook op dat deze data vooral ontbreekt bij wegdelen buiten de steden. Is hier een reden voor?
Is er een wegen dataset van Nederland waarbij de data over het type weg wel compleet is? Het NWB misschien?

Hallo @geofrederike. Het attribuut “typeweg” zou nooit leeg moeten zijn. Dit wordt door ons in het basisbestand altijd gevuld. Wellicht dat er ergens een fout is ontstaan tijdens de conversie naar één van de eindformaten? We leveren namelijk verschillende formaten. In principe ontsluiten wij TOP10NL in GML, Geopackage, webservices (WMS) of Linked Data.

Om dit te onderzoeken waar het eventueel fout is gegaan, zou ik graag willen weten welke dataset (formaat en eventueel datum) van TOP10NL jij precies gebruikt hebt?

Mvg, Jacco Mijnders (adviseur Basisregistratie Topografie)

Beste Jacco,
Bedankt voor de reactie! Ik had een folder met de shapefile en gerelateerde files gebruikt. Sinds dien heb ik de geopackage gedownload en hier is de attribute table compleet. Helemaal opgelost dus, bedankt :slight_smile: