Uitvoeren Services API geeft 202 als response

Bij het bevragen van de Uitvoeren Services API (ReDoc Interactive Demo) krijg ik altijd een lege 202 response terug. Volgens de documentatie zou ik een 200 verwachten.
Doe ik iets verkeerd waardoor ik een 202 krijg of werkt deze API momenteel niet?

Beste Matthijs,

Wanneer heb je geprobeerd deze service aan te roepen? Een 202 duidt erop dat de omgeving down is. Deze melding wordt niet vanuit toepasbare regels gegeven.

Kun je aangeven welke stappen je neemt om de API aan te roepen en - zo mogelijk - ook het request met ons delen?

Groeten, Vincent van Dijk

Beste Vincent,

Gister heb ik de service een aantal keer aangeroepen en nu om 14:44 nog een keer. Ik doe onderstaande request in postman om te kijken wat voor response ik zou krijgen. Uiteraard met geldige api-key ipv de ‘xxx’.

POST /publiek/toepasbare-regels/api/toepasbareregelsuitvoerenservices/v1/indieningsvereisten/_bepaal HTTP/1.1
Host: service.pre.omgevingswet.overheid.nl
Accept: application/json
Content-Crs: EPSG:28992
x-api-key: xxx
Content-Type: application/json

{
    "functioneleStructuurRefs": [
        {
            "functioneleStructuurRef": "http://toepasbare-regels.omgevingswet.overheid.nl/00000001003214345000/id/concept/IndieningsvereistenVerzoek",
            "subFunctioneleStructuurRefs": []
        }
    ]
}

Ok, bedankt. We gaan het bekijken.

Beste Matthijs,

Ik heb het probleem kunnen reproduceren.
Er wordt een verkeerde api-key gebruikt.
Als het goed is, zijn er twee api-keys verstuurd.

Api key1: API-key “Ruimtelijke plannen”
Api key2: API-key “Diverse data en services DSO”

Wil je het nogmaals proberen met de apikey voor “Diverse data en services DSO”

Groet,
Abdul Maras

Beste Abdul,

Je hebt gelijk, ik gebruikte de Ruimtelijke plannen api-key. Ik heb de ‘Diverse data en services DSO’ api-key geprobeerd maar daarmee krijg ik echter een 403 Forbidden terug, terwijl dezelfde key wel werkt voor andere API’s. Waar kan dat nog aan liggen?

Beste Matthijs,

ik zag een fout in onze software, ik heb nu goed gezet. Wil je het nogmaals proberen?

Abdul

Hoi Abdul,

Het is gelukt, dankjewel voor je hulp

Meteen een ding dat me opvalt: in de documentatie zie ik dat in ieder geval bij een post indieningsvereisten het “_geo” object niet verplicht is, maar als ik deze niet invul krijg ik een invalid params foutmelding. Als ik _geo wel meestuur krijg ik wel resultaat. Lijkt daar dus ook iets niet helemaal goed te gaan. Ik zou verwachten dat _geo optioneel is.