Updatefrequentie BRT achtergrondkaart

Mijn gebruikers valt het op dat het beeld van de BRT achtergrondkaart zowat een jaar oud is.
De eerste buis vd Gaasperdammertunnel is in juli 2020 geopend voor verkeeer, maar nog niet zichtbaar.
Even gechecked: geldt bijv. ook voor de rondweg bij Melissant (Goeree-Overvlakkee), ook in juli 2020 opengesteld.

Wordt dit fijne product inderdaad maar 1x/jaar geupdate?

groet,

Gert-Jan

Als het goed is is dat 5/6x per jaar.

Maar ik denk dat de vraag is of we het over de URL geodata.nationaalgeoregister.nl hebben of over de nieuwe service.pdok.nl

Zie ook dit topic:

Je bent daarnaast natuurlijk ook afhankelijk van de actualiteit van de BRT zelf. De achtergrondkaart is een afgeleide van de BRT.

Q&A over de Achtergrondkaart.

Planning actualisering BRT 2021:
https://www.kadaster.nl/documents/1953498/2762084/Planning+Levergebieden+BRT.pdf/a156c702-cfe7-4454-510d-3702aac6a541?t=1614601644564

Dom van mij, helemaal niet aan de nieuw URL’s gedacht.
Dankjewel @wouter.visscher voor de hint én @wvdbee andere nuttige verwijzingen !

Gert-Jan

1 like

Overigens: het klinkt leuk, 5 a 6 keer per jaar bijwerken, maar als de onderliggende gegevens niet worden bijgewerkt, dan verschijnt het nog steeds niet op de kaart.

Case in point: de dijkverzwaring in de Den Oeverse haven. Hele dijk is heringericht, al enige jaren geleden (officieel gereed in 2018 als ik me goed herinner), prima te zien op luchtfotos, maar nog steeds niet opgenomen in BGT of BRT (en dus ook niet in de achtergrondkaart of Top10NL te zien). En dit is niet het enige voorbeeld dat ik ken, en er zullen er vast nog meer zijn die ik niet ken.

Achterstand bij Den Oever lijkt al te zijn gemeld op Verbeterdekaart.nl.

Klopt, dat was ik … :wink:

1 like