Van een Vlaamse .shp naar dxf

Vraag voor QGIS

Van de Vlaamse site de provincie Antwerpen gedownload als *.shp

Die moet ik in Revit hebben dus export naar dxf. Dan krijg in in autocad alleen een aantal stippen maar bij lange niet allemaal. (De groene stippen in de afbeelding) Locaties van waarschijnlijk plaatsen maar de rest krijg ik niet.

Gelukkig hoef ik maar een paar kavels te hebben dus die kan ik overtrekken.

Maar is er een betere manier om deze kaart in Autocad te krijgen?

plugin export layer to dxf

nadeel - ik moet het laag voor laag doen en dan in autocad samenvoegen.

Minder werk dan zelf tekenen.

Kun je in de DXF Export functie niet meerdere lagen ineens exporteren? Bij een testje lukt me dat wel. Ik heb niet met grote datasets geprobeerd, dus weet niet of het aan de plugin of een WFS bron ligt als je maar een beperkt aantal objecten krijgt.

Je kunt ook eerst een selectie maken en kopiƫren naar een tijdelijke tekenlaag die je vervolgens exporteert.

de standaard export neemt de shapes niet mee. In de plugin export layer to dxf kan ik maar 1 laag per keer selecteren.

QGIS heeft meerdere dxf export functies, gebruik je Bestand > Exporteren > Project naar DXF? Bij mij werkt dat prima, je kan gewoon kiezen welke lagen er in de export komen. Denk om de coƶrdinaten, in Belgiƫ is dat EPSG 31370, controleer dat met je shapefiles en met je Autocad project.
Je kan verder nog het een en ander instellen in dit schermpje maar voor een simpele tekening zou dat niet veel uit moeten makenā€¦

3 likes

Dus mijn fout was de verkeerde CRS en Codering - weer wat geleerd. Mijn bestand stond wel op een Belgische landcode maar niet die van jou.

Nu doet hij het.