Vergunningen opzoeken

Kun je ergens opzoeken welke gebouwen vergund zijn? We zijn namelijk bezig met de aankoop van een nieuwe woning en hebben daar zowel onzekerheid gehad over wat nu precies de verhouding was tussen woongrond en agrarische grond, en we hebben daar onzekerheid of dat de schuur die er staat ook daadwerkelijk vergund is.

Over de verhouding van grond hebben we van de gemeente begrepen dat hun ruimtelijkeplannen.nl gebruiken als de waarheid en daar kunnen we mee vooruit.

Over de vergunningen kunnen ze maar geen uitsluitel geven. Het gaat om een woning die gebouwd is rond 1956 en een schuur die volgens BAG geregistreert staat op 1939. Echter als we bij de gemeente om bevestiging vragen omtrent de vergunningen, verwijzen ze ons naar een regionaal archief omdat ze zelf geen documenten hebben. We hebben de documenten bij het regionaal arhief opgevragen maar zij kunnen de documenten niet lezen zeggen ze en dus niet bevestigen of het vergund is. We hebben deze documenten ook naar de gemeente gestuurd, maar ook zei kunnen er geen wijs uit. We hebben nu opnieuw de vraag gesteld aan de gemeente hoe we het dan kunnen bevestigen.

Het kadaster heeft de woning wel ingetekend, maar de schuur niet. Echter wil dit niet zeggen geeft het kadaster aan, omdat zij enkel de hoofdgebouwen intekenen. Als we de BAG viewer gebruiken zie ik wel dat het gebouw daar staat met een document nummer. Echter begreep ik van de gemeente weer, dat dit niet de waarheid hoeft te zijn.

Maar is er ergens toevallig ook een systeem wat leidend is, waar ik zelf kan zien of de gebouwen vergund zijn die op het perceel staan?

Dit topic is 180 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.