Verplaatsen kaartvenster niet mogelijk als je ingezoomd bent?

In de kaart op Wijk- en dorpsraden | Gemeente Weert gebruiken we een wijkindeling. Als je de kaart inzoomd op een bepaalde wijk / straat, dan kun je met de muis de kaart niet verplaatsen / verslepen. Zoom je echter eerst uit, dan kun je wel de kaart verslepen. Is dit een bug? Kan ik hier iets aan doen?

Arjan Kessels

Intressant probleem, het lijkt te maken te hebben met dat het verslepen van de kaart niet lukt wanneer je dit probeert bovenop een marker (polygoon in dit geval). Het speelt bijvoorbeeld ook wanneer je heel ver bent uitgezoomed maar probeert te slepen wanneer je muis binnen een van de rode polygonen staat. Weet hier nog niet direct een oplossing voor. Heb dit probleem nog niet eerder gezien, maar ga er wel even induiken.

1 like

Klopt! Ook bij andere kaarten met ‘losse’ markers, kun je de kaart niet verslepen als je dit precies boven de marker doet. Bij ploygonen is dit wel vervelender omdat de gebieden waar de muis niet werkt dan veel groter zijn.

@arjankessels, ik heb het probleem opgelost. Met harde refresh of het legen van de browser cache zal je nu ook kunnen slepen als de muis zweeft boven een marker. Het probleem is in zowel bestaande als eventueel nieuwe kaarten opgelost.

PS.
Voor ontwikkelaars die tegen hetzelfde probleem aanlopen, de instelling waarmee dit gedrag te fixen is in OpenLayers:

selectFeatureControl.handlers.feature.stopDown = false;

Hoi! Dat is mooi nieuws! Ik heb het getest op onze kaarten en het werkt nu goed! Hartelijk dank voor je snelle oplossing.

Groeten,
Arjan

1 like