Beste Ynte,
Ik heb geen inhoudelijke kennis van de data die wordt aangeleverd door de bronhouders of landelijke voorzieningen. De situatie zoals ik hem schetste in mijn eerdere reacties is hoe wij als PDOK de aanleveringen van data hebben ontvangen vanuit de bronhouders en hebben verwerkt.
Er zijn in de tijd dat dit ticket is geopend 2 aanleveringen vanuit de kadastralekaart verwerkt.
In de laatste twee zijn steeds netjes de inspire_cp geupdate nadat de non-inspire dataset is geupdate. Dat de bronhouder data inhoudelijke wijzigingen terugdraait of later alsnog mee levert hebben we bij PDOK niet veel invloed op. Met vragen hierover zou je terecht kunnen bij de bronhouder/KCC.
De volgorde van de geautomatiseerde verwerking van deze aanlevering ziet er (sinds 15 nov) als volgt uit:
- Kadastralekaart update verwerken
- Kadastralekaart WMS/WFS omschakelen
- Kadastalekaart WMTS/TMS omschakelen
- Inspire CP update verwerken
- Inspire CP WMS/WFS omschakelen
Van deze volgorde kan niet worden afgeweken.
Er kan dus wel wat tijd zitten tussende livegang van Kadastralekaart t.o.v. Inspire CP, maar meestal is dit wel dezelfde dag nog. Dit is bijvoorbeeld te herkennen aan de ‘Datum laatste aanpassing’ in het service record in het NGR.
Inspire CP WMS: http://nationaalgeoregister.nl/geonetwork/srv/dut/catalog.search#/metadata/1cb58f52-c397-4cec-aba3-45358db3c4c9?tab=general
Kadastralekaart WMS: http://nationaalgeoregister.nl/geonetwork/srv/dut/catalog.search#/metadata/3332e9cd-bb97-47d9-af5e-4d604d59dcad?tab=general
Ik hoop dat ik je hiermee voldoende heb geinformeerd.