Verslagen OSGeo.nl Bestuursvergaderingen

Het OSGeo.nl bestuur vergadert maandelijks, in principe elke 2e woensdag van de maand, 20:15-21:45 via een video conferentie. Dit klinkt voor de meesten saai, maar de onderwerpen die we bespreken en vooral de activiteiten die we proberen in gang te zetten, zijn hopelijk interessant voor velen hier op dit forum. Denk aan de FOSS4GNL, het opstarten van Gebruikersgroepen (bijv GeoNetwork en QGIS), het meedenken/doen in GisHub en de GeoForAll educatie initiatieven om even een paar onderwerpen uit laatste vergadering aan te halen.

De vergadering is open voor in principe iedereen: je kunt gewoon meeluisteren, of mogelijk wil je een onderwerp op de agenda hebben of meehelpen om bijv een event te organiseren. Laat dit van te voren weten via email aan bestuur@osgeo.nl dan kunnen we op tijd de agenda aanpassen.

De Agenda en Verslag staat steeds op onze Wiki: het volledige archief, en bijv hier een verslag van een vergadering op wo 30 mei 2018.

Onder deze categorie zullen we steeds het verslag van een bestuursvergadering als Topic plaatsen, evt nog met oproepen etc.

1 like

Ik kan inmiddels uit ervaring zeggen dat het niet saai is! :wink:

De vergaderingen verlopen vrij vlot en er worden een hoop interessante onderwerpen besproken. Het is prettig dat het zo flexibel is en mooi dat we op deze manier ook transparant kunnen zijn, iedereen kan in principe meeluisteren of meedoen. Als je iets op de agenda ziet wat je interessant vind dan raad ik aan om een keer aan te schuiven.

Je kan ook elk verslag in een eigen topic plaatsen zodat de evt. comments daaronder enkel over dat verslag gaan.

1 like

Ja is beter. Topic aangepast.

Het kan overigens ook beiden; een sticky post zoals deze waren we de OP steeds aanpassen met links naar de nieuwste bestuursvergaderingen (forum thread + wiki) - deze thread zou ik doen - en per vergadering een aparte thread waarin reacties kunnen komen. Op die manier heb je het beste van beide werelden. Mogelijk is dat al het plan, dan heb ik niets gezegd :wink: