VNGBegrippenkaderGemeenten uit de stelselcatalogus is verdwenen?

Klopt het dat de bron VNGBegrippenkaderGemeenten uit de stelselcatalogus is verdwenen? En zo ja: komt die weer terug?

Beste Remco,

Dat klopt inderdaad, in opdracht van VNG is deze verwijderd en zal er binnenkort een nieuwe versie voor in de plaats komen.

Grt,

Finn.

Hoi Finn,

dank voor antwoord, ik begrijp het. Wel lastig: we gebruiken deze lijsten live bij klanten. Had ik ergens een berichtje kunnen lezen dat deze weg is? Of moeten we hier tests op bouwen?

Groet,

Remco

Hoi Remco,

Ik heb dit inderdaad niet ergens aangekondigd. In overleg met VNG is besloten deze weg te halen omdat het testdata betrof, het is niet de bedoeling dat we dit in de toekomst vaker doen.
In Q1 van 2021 gaat VNG beginnen met het opvoeren van de definitieve begrippen voor het VNG begrippenkader.

Fijn dat het verder stabiel zal zijn.
En heel jammer dat deze lijst nu weg is. Dit was nu juist de enige lijst waar gemeenten volgens mij nu echt iets aan hebben voor de vorming van ideeën over hoe zoiets kan werken, ook als is ie misschien niet definitief.
In Q1 beginnen klinkt ook niet heel hoopvol als het gaat om snelle oplossing.

Ik heb de begrippen weer terug gezet op de PRE omgeving. Ik begrijp je motivatie.
Het is wel belangrijk om te realiseren dat de huidige inhoud en definities van de begrippen niet altijd correct en volledig zijn, dit ligt bij VNG.

Super!
Ze zijn (dus) ook weer aanwezig in onze applicatie!
Uiteraard (en dat zullen wij ook blijven benadrukken) is de “bronhouder” ook hier verantwoordelijk voor wat er in de catalogus zit.

Groet,

Remco

VNGBegrippenkaderGemeenten is weer verdwenen. Is dat omdat de definitieve lijst nu ingevoerd wordt?

Excuses, het begrippenkader was onterecht verwijderd bij een migratie. Het begrippenkader staat er inmiddels weer.

Ik zie hem weer, bedankt!