Vanuit 25 jaar ervaring in het berekenen van miljoenen looproutes, denk ik niet dat de opdracht onmogelijk is, wel dat de implementatiekeuze om op zoek te gaan naar de exacte locatie van de voordeur een complexe is, waarvan het belang ook niet zo duidelijk is.
Ik ben het met sbjager eens dat er erg veel configuraties voor de toegang tot een pand zijn en dat het geautomatiseerd waarschijnlijk niet volledig te bepalen is. Maar zoals ik in mijn reactie al aangaf, hoe erg is dat?
Hoe groot zal de afwijking zijn die je hebt doordat je de voordeur gevel niet exact goed bepaald hebt? Bedenk daarbij dat je toch al met afwijkingen te maken hebt, doordat:
- de connectie naar de weg, een tuinpand, kan feitelijk ook in bochten lopen.
- met netwerken als OSM of NWB bereken je afstanden over hartlijnen van wegen, Dit kan afwijken van de loopafstanden over stoepen.
Ik kies er meestal voor om als locatie het geografisch zwaartepunt van een pand te berekenen en afstanden hier naar te berekenen. Is ook inhoudelijk wat voor te zeggen, meeste mensen wonen niet op de locatie van hun voordeur maar ergens in een pand (voor postbodes e.d. ligt dit natuurlijk anders, maar dan ben je weer vooral geïnteresseerd in de locaties van postbussen). En de afstand van het zwaartepunt naar de voordeur zal voor de meeste huizen beperkt zijn.
Het punt dat dan nog wel openstaat is de koppeling met de correcte straat, met name bij hoekpanden. Als je aan de ‘verkeerde’ staat gaat koppelen, kunnen de afstanden wel substantieel anders worden. Dat kun je oplossen met de suggestie die ik eerder aangaf.
Kortom, ik zou zeggen dat de vraag prima te beantwoorden is, maar focus niet te veel op de exacte locatie van de voordeur.