Vraag over dekking NWB Wegen - Alternatieven?

Ik heb een vraag betreft de dekking van de NWB wegen. Ik ben student en ik heb als doel een goed functionerende geocoder te maken in ArcGIS Pro, hier leek de NWB mij de meest geschikte gratis databron voor. Het doel is om intersecties van straten te geocoden. Ik loop hierbij tegen limitaties van de data aan, zo lijken er wel veel wegvlakken te ontbreken die op google maps wel duidelijk zichtbaar zijn. Ik heb hieronder twee screenshots toegevoegd van een straatbeeld nabij Korte Striep, Sint Anthonis. Hier is duidelijk te zien dat de NWB niet zo dekkend is als de google data. Aangezien de geocoder sterk afhankelijk is van de kwaliteit van de referentiedata en ik graag betere resultaten zou willen krijgen, vroeg ik me af of één van jullie tips voor mij had om dit te kunnen verbeteren.

  1. Is de NWB de beste gratis dataset qua dekking van wegen? Indien iemand een beter alternatief heeft hoor ik dit graag.

  2. Daarnaast vroeg ik mij af of er wellicht een andere versie van de NWB beschikbaar is met een significant betere dekking.

Ter info over de versie die ik gebruik: Ik heb het NWB gedownload van https://www.arcgis.com/home/item.html?id=20f5c1a7260a48b7864674c1390886e1. Deze versie is afkomstig van 5 mei 2021. De meest recente versie van de NWB afkomstig van PDOK werkte voor mij niet goed omdat de attribute table van de wegen niet bleek te kloppen, zo waren er wegvlakken in Friesland die volgens de tabel aan Gemeente Venlo toebehoorden. Daarom heb ik de NWB van Esri genomen. Deze dataset is volgens Esri geoptimaliseerd voor Arc gebruikers.

Bij voorbaat dank als iemand mij hiermee verder zou kunnen helpen!

Hallo @NielsT .