Vrijwillig programmeur gezocht voor Roparun

Ik ben als vrijwilliger bij de Roparun lid van het zogenaamde routeteam. De Roparun is een non-stop estafetteloop van 500+ kilometer die elk Pinksterweekend wordt gehouden. Een deel van de teams start op Pinksterzaterdag vanuit Frankrijk; een andere deel vanaf vliegbasis Twente. De finish is op 2e Pinksterdag op de Coolsingel in Rotterdam. Hierbij wordt door deelnemende teams geld opgehaald voor kankerpatiënten die in de laatste fase van hun leven zijn. Het motto is daarbij “Leven toevoegen aan de dagen, waar geen dagen meer toegevoegd kunnen worden aan het leven”.

Het routeteam is verantwoordelijk voor het uitzetten van de routes. Daarbij maken we tot nu toe gebruik van software die een oud-lid van het Routeteam ooit heeft gemaakt. Deze software is een vervanging toe. Ik ben op zoek naar iemand die verstand heeft van het werken met GPX- en KML-bestanden en die in staat is om ten behoeve van de deelnemende teams een aantal “ruwe” bestanden om te zetten naar voor navigatieapparatuur (zoals Garmin, OSMAND, Guru) bruikbare bestanden. Daarbij gaat het bijvoorbeeld aan het genereren van 100-meter punten langs de route. Zie bijvoorbeeld Route Frankrijk V2 De huidige software is geschreven in .NET. Helaas zijn de bronbestanden niet beschikbaar.

Heb je affiniteit met het goede doel en vind je dit een leuke uitdaging, dan hoor ik graag van je.

1 like

Daar heb je toch geen programmeur voor nodig? Dat kan gewoon met de standaad GUI-functies van QGIS…

Dat kan inderdaad met QGIS.

downloads.qgis.org

Zal ik een oproepje doen in de QGIS Gebruikersgroep Nederland of er iemand wil helpen?

Dank voor jullie reacties.

Heel veel kan inderdaad in QGIS. Maar dat is veel handwerk. Ik heb een poging gedaan me te verdiepen in het automatiseren middels PyQGIS, maar dan schiet mijn kennis en kunde tekort. En ik ben niet eens toe gekomen aan de (on)mogelijkheid om met PyQGIS een GarminMap, MBTILES etc te maken.

Ik heb ook nog gekeken of ik met Python i.c.m. GeoPandas iets in elkaar kan zetten. Maar ook daar strand ik op roestige kennis van moderne programmeertalen.

@raymond: een oproepje in de QGIS gebruikersgroep kan natuurlijk geen kwaad.