Waar is deze registratie op gebasserd

Er word in 2012 op mijn woonadres, plotseling een wijziging weergegeven. In mijn persoonlijke registratie van de overheid. Welke ik niet kan snappen, of überhaupt kan vinden op het internet, of gemeente, kan mij het ook niet toelichten Weet iemand misschien waar dit mee te maken zou kunnen hebben . Op 7 februari 2012 word mijn huidige adres door een technische wijziging BAG, onder adres aangifte omschreven : geldig vanaf 7 februari 2012. Ter info : Ik ben opgelicht door een bewindvoerder , welke identiteits fraude en valsheid in geschrifte bij energieleverancier heeft gehouden , ook mijn gasmeter nr is vervalst en mijn
verbruik gas in kub m is vervalst . Ook heeft er vanaf 2012 een zichtbare veranderen van omschrijving adres plaatsgevonden, mijn huidige adres , werd omschreven als perceel nr 2. ik kwam op dit forum en dacht ik stel mijn vraag gewoon !! Het adres is vanaf 2006 ongewijzigd mijn adres , en toch veranderde onder zijn bewind iets in 2012 binnen mijn gegevens , wat mijn adres in betaling huur , veranderde in perceel nr 2. Hoe kan dit , en heeft de technische registratie via BAG hier iets mee te maken? Ik hoop dat iemand mij kan helpen , mij duidelijk te stellen wat de technische wijziging op mijn adres zou kunnen betekenen, en zou het te maken kunnen hebben met de oplichting?

hallo Monika,

ik denk niet dat we hier je probleem kunnen oplossen, maar als ik het goed begrijp lopen er drie zaken door elkaar.

  1. opgelicht bewindvoerder. Dit is de kern.
  2. verbruik gasmeter. De bewindvoerder heeft gegevens van je gasmeter vervalst om je op te lichten. Ook dit kunnen we niet oplossen, maar we komen in de buurt.

Energie
Energie bestaat uit twee delen. De energieleverancier met wie je een afspraak maakt over de prijs per verbruikte kuub gas en dat zij die leveren (contract). Het tweede deel is de netbeheeder. Die gaan over de gasleiding waar het gas doorheen stroomt.

Zo komen we op het punt waar wij hier op het forum verstand van hebben: de BAG (Basisregistratie Adressen en Gebouwen) en jouw vraag wat er op 7 februari 2012 is gebeurd.

De energieleverancier en netbeheerder maken gebruik van de BAG om te weten op welk adres het gas is geleverd. De netbeheerder moet weten welke adressen zijn aangesloten op de gasleiding. De energieleverancier weet van elk adres welke (slimme) meter erbij hoort. Zodat de juiste rekening naar het juiste adres gestuurd wordt.

Basisregistratie Adressen en Gebouwen
wat je kunt doen is op deze website kijken waar je woont:

Staat je woning goed in de computer?
Het kan goed kloppen dat er op 7 februari 2012 iets is gewijzigd door de gemeente. In de periode 2008-2010 waren alle gemeenten druk met alle adressen goed in de computer te registreren. In de periode na 2010 moesten alle bijzondere gevallen opgelost worden. Nu je schrijft dat je huidige adres wordt omschreven als ‘perceel nr 2’ duidt op een bijzonder geval.
Mogelijk staat jouw woning niet helemaal goed in de computer, de BAG-registratie. Als dat zo is, werkt dat door in de registratie van de netbeheerder en de energieleverancier, met alle gevolgen van dien.

Staat jouw situatie niet goed in de computer van die website? Laat dit dan zien aan je contactpersoon van de gemeente en zeg hoe het in werkelijkheid wel zit. Vraag die contactpersoon van de gemeente of hij/zij het wil doorgeven aan de BAG-beheerder van de gemeente.

Wanneer het op deze website goed staat, kan je contact opnemen met de Netbeheerder en nagaan of jouw adresgegevens ook daar goed in de computer staan.
En stap drie is de energieleverancier.

succes.

Hmm misschien heb ik je vraag toch niet goed gelezen.

Als je alleen wilt weten wat de betekenis is van de " technische wijziging" , ga dan naar die website: bag viewer.
Zoom in op je huis en klik dat aan op de kaart.
Kijk links onder “nummer aanduiding” en dan details & historie.
Kijk of je het “brondocument nummer” uit februari 2012 kunt vinden.
Neem contact op met je gemeente en vraag of je een kopie van dat brondocument kunt krijgen.

Hopelijk staat daarin uitgelegd wat er is gebeurd en waarom dat is gebeurd.

Dank voor je antwoorden, ik zal het gaan bekijken . Klopt idd van dat brondocument , maar medewerker BAG gemeente Beverwijk is niet bereid tot onderzoek . Toch kan de technische wijziging die mijn adres vanaf 7 februari 2012 door vergunninghouder toegepast in onderzoek dingen duidelijk stellen . Waarom was mijn adres opeens perceel nr 2 , en bleef deze niet zoals normaal vermeld . Er werd geen kloppend bedrag asn huur betaald , en het oppervlak van mijn woning betrof 101 m²² en werd veranderd naar 94m² . Staat nu weer op 101m² . Ik was ook lange tijd contractloos , nier aangemeld bij liander ,toch staat deze wel op factuur in een fiks bedrag uitgaand naar leverancier .Ik ben maar een gewoon mens , en dit is heel lastig onder woorden te brengen , is best lastig voor een leek op dit gebied . Door deze chaos die werd gecreëerd, is het best lastig om te snappen wat er nou werkelijk is gebeurd . Ik word er niet vrolijk van . Ben al vanaf juni 2019 van de persoon af en heb voor de duidelijkheid geen zorgen nu , maar deze waren er wel . Bedankt voor het meedenken , en uiteindelijk zal het duidelijk worden . Ik wens je een goed weekend. Groetjes Moon