Ik gebruik de Hillshade-kaartlaag enorm vaak. En in de nieuwe viewer mis ik die. Blijft dat zo? Ik zou het een enorm gebrek vinden. Ik neem aan dat er meer vragen hierover zullen komen.
Mvg, L Stelwagen
Ik gebruik de Hillshade-kaartlaag enorm vaak. En in de nieuwe viewer mis ik die. Blijft dat zo? Ik zou het een enorm gebrek vinden. Ik neem aan dat er meer vragen hierover zullen komen.
Mvg, L Stelwagen
Ook ik mis de Hillshade. Zaken als Celtic fields, grafheuvels, karrensporen e.d. waren hier duidelijk in te zien. Nu word ik volledig afgeleid door de vele kleurtjes, terwijl ook de scherpte lang niet zo naar voren springt als bij Hillshade.
Is Hillshade nog te benaderen?
Indien niet; het zou gewoon teruggeplaatst moeten worden.
Geheel eens met voorgaande schrijvers. De huidige presentatie is een enorme achteruitgang qua detaillering.
Ik denk dat jullie het verkeerd zien.
ESRI heeft hillshade layers.
De verwijzing van de oudere overheid AHN pagina was eveneens naar een Esri applicatie, meen ik mij te herinneren.
De PDOK heeft nooit een hillshade layer gehad als ESRI, kaarten met hillshade., dacht ik.
Hier heb ik al eens naar gevraagd, want die hillshade van het maaiveld is een hele mooie laag om onder de bossen te kijken. Waarom levert PDOK niet zo’n laag, om ook de BRT en BGT intekening te verifiëren en vast nog meer behoeftes.
Ik kreeg dit als antwoord in 2016
Uw wensen heeft PDOK voorgelegd aan de data eigenaar van AHN, dat is Rijkswaterstaat (RWS). RWS is de opdrachtgever voor PDOK voor wat betreft functionele aanpassingen op de AHN services en downloads.
Voor uw wens betreffende verbetering van de visualisaties van AHN in de lijn van Arcgis online, gaan PDOK en RWS overleggen wat er technisch mogelijk en budgettair haalbaar is. PDOK zal u informeren zodra er meer bekend is over de uitkomst.
Edit: Ik denk nu dat ik het RWS en Waterschapshuis verschil niet goed heb gezien.