Waar vind ik een goede beschrijving van de BAG

Ik ben op zoek naar de exacte omschrijving van de oppervlakte_min en _max in de geopackage.

Het verbaast me dat er voor een basisregistratie geen betere (en/of beter vindbare) beschrijving is te vinden, die zou hier gewoon moeten staan: Documentatie BAG - Basisregistratie Adressen en Gebouwen - Kadaster.nl zakelijk (en opm PDOK/NGR/data.overheid). Data zonder beschrijving is geen data.

Goedemorgen,

Laat ik maar beginnen met het antwoord op de vraag:
oppervlakte_min: oppervlakte van het kleinste verblijfsobject in een pand
oppervlakte_max: oppervlakte van het grootste verblijfsobject in een pand

De gegevens oppervlakte_min en oppervlakte_max zijn geen officiële BAG gegevens. Een beschrijving van deze gegevens is daarom niet terug te vinden in documentatie over de BAG als Basisregistratie. De gegevens oppervlakte_min en oppervlakte_max in de geopackage zijn afgeleid uit de BAG.

Dit is terug te lezen in de beschrijving van de geopackage Beschrijving BAG GeoPackage - Kadaster.nl zakelijk. Hier staat echter niet expliciet vermeld dat dit over oppervlakte_min en oppervlakte_max gaat.

We gaan ervoor zorgen dat we de benaming van de gegevens zoals deze in de geopackage worden geleverd, duidelijker laten terugkomen in deze beschrijving.

2 likes

Hallo Pieter,

Bedankt voor het snelle en duidelijke antwoord. Goed ook dat jullie hiermee aan de slag gaan!

De beschrijving is geüpdatet en staat op de website.

2 likes

Dank je voor de duidelijke communicatie en het snelle handelen.

2 likes