Wat te doen als een (bestaand) adres niet kan worden gevonden?

Onlangs zocht ik naar een adres, op basis van postcode + huisnummer, en deze werd niet gevonden. Ik weet zeker dat dit adres bestaat, aangezien er iemand woont.

Ook als ik bij https://www.pdok.nl/viewer/ op dit adres zoek, worden geen resultaten gevonden.

Wat kan hier de oorzaak van zijn? En waar kan ik zoiets melden?

Beste VGerrisen,

Er kunnen verschillende oorzaken zijn, het kan zijn dat het adres helemaal niet bestaat in de BAG (basisregistratie adressen en gebouwen) wat dient als de bron van adressen voor de locatieserver.

Het kan zijn dat dat het adres een status of een objectregistratie heeft waardoor het niet als een bestaant adres wordt herkent.

Er kan ergens een onterrechte filtering gedaan worden waardoor het object niet in de index terechtkomt.

Verder is het geoforum onder locatieserver een goede plek om dit te melden.

Om welk adres gaat het? Dan kunnen wij uitzoeken waarom dit adres niet in de locatieserver beschikbaar is.

Met vriendelijke groet,

Wouter Remijn

@VGerritsen kun je ons ook vertellen om welk adres dit gaat?

Ik ben hier toevallig ook mee bezig. Zoals @Wouter_Remijn aangeeft, kan het liggen aan filtering die voor afgeleide BAG producten wordt gedaan. In andere contexten kom ik bijvoorbeeld tegen:

  • adres heeft (nog) geen postcode
  • Pand van betreffend adres heeft (nog steeds) een “niet bestaande” status zoals “Bouwvergunning verleend”
  • andere status wijzigingen
  • adres is een Nevenadres dat niet wordt meegenomen

Daarom graag het adres. Zoek deze eerste eens in de BAG Viewer [1], en geef hier de resulterende link, dan wordt vaak snel e.e.a. duidelijk.

[1] BAG Viewer

Bedankt voor jullie reacties, helder.

Het adres in kwestie:
Postbaan 32
4715PM
Rucphen

Bagviewer gaf ook geen resultaat:
https://bagviewer.kadaster.nl/lvbag/bag-viewer/#?searchQuery=4715PM%2032&resultOffset=0

Alvast bedankt!

@VGerritsen ik kan dit adres nergens in de BAG Extract LV Kadaster Levering van jan 2021 terugvinden, ook niet in historische records. In de BAG blijft namelijk alles bewaard.

Ik kan wel via search engine het adres en zelfs persoon en telefoonnummer vinden (voor privacy hier weggelaten), maar dat is nummer Postbaan 32-CR02. Op de kaart lijkt het alsof dit Pand met id 0840100000318886 betreft, maar ben niet zeker.

Daaraan zit geen Verblijfsobject gekoppeld, dus geen adres. Kan natuurlijk fout in BAG zijn. Of is het misschien (semi-)roerend goed, huisjesparken e.d.? Die zijn begin ten onrechte in de BAG ingevoerd.