Waterschappen Administratieve eenheden

Heeft iemand een oplossing voor de bruikbaarheid van de administratieve eenheden wms (https://geodata.nationaalgeoregister.nl/hwh/eenheden/wms/v1_0) van de waterschappen? Dat is nu een polygoon-laag met gele omlijning en gele vulling. Als je die aan zet, word heel NL afgedekt door een geel ondoorzichtig vlak, wat niet echt handig is.
Ik heb wat proberen te spelen met de styles-parameter, maar er zit maar 1 style in de GetCapabilities, en zonder style blijft ie de default (geel) geven.
De oude WMS (https://geodata.nationaalgeoregister.nl/wsaeenhedeninspire/wms)

En als zij-topic: zou het niet meer voor de hand liggen dat deze grenzen via de bestuurlijke grenzen beschikbaar zouden komen? Is naar mijn mening althans een stuk logischer, maar wie ben ik … :wink:

Ik loop tegen dezelfde issue aan. Ook ik ben benieuwd of hier een oplossing voor is.

Via PDOK is in 2017 de oude URL in gebruik genomen, die hebben wij ook tot laatst gebruikt. Die staat in de PDOK viewer als **decrepated ** vermeld (maar nog wel weergegeven dus). Ook ik zie graag de mogelijkheid om de administratieve eenheden van de waterschappen te stylen, of een werkbare styling binnen te halen.

Die nieuwe link geeft bij mij ook een geel vlak.

De oude link werkt nog steeds prima, met lege vlakken en pastel-gekleurde vlakken, hoewel ik dan nu niet weet of de grenzen nog actueel zijn.
In maart dit jaar heb ik contact gezocht met de Unie van Waterschappen over een WFS van de administratieve eenheden, of eventueel een .shp die ergens te downloaden is. Daar verwezen ze me in eerste instantie naar

Na verder vragen kreeg ik het volgende antwoord:
“Het Waterschapshuis is druk bezig met het ontwikkelen van een damo (Data Model) waarin de waterschapsgrenzen een plekje moeten krijgen. Met een DAMO kunnen de waterschappen zelf hun grenzen beheren en harmoniseren met de buren. De damo’s van waterschappen leveren automatisch aan PDOK (Publieke Dienstverlening Op de Kaart) waarmee deze data tegelijk open data wordt. De laatste data levering is gedaan door Het Waterschapshuis en is op PDOK te vinden onder : Waterschappen Administratieve eenheden.”

Is die nieuwe url wellicht het resultaat van het nieuwe damo proces?

Dit topic is 180 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.