Goedemiddag @emacgillavry , ik ben er even in gedoken; gml:id en localid worden automatisch gegenereerd in het Gegevensknooppunt waterschappen (GkW) waar de waterschappen hun brondata aanleveren en van waaruit wij de publicaties maken.
Het gml_id (in de GML) wordt gevuld met het nen3610id. Het nen3610id van een object wordt aangemaakt zodra een record aangemaakt (en opgestuurd) wordt naar het GkW. Er zit hier nog een actie op om elk gml_id binnen de GML uniek te maken met een +1 counter. Anders konden we geen geldige GML (volgens INSPIRE standaarden) opleveren.
Het nen3610id wordt als volgt samengesteld: LANDCODE.WBHCODE.##.TABELNAAM.OBJECTID
Voor Noorderzijlvest is dat: NL.WBHCODE.34.Admingrenswaterschap.1
Het local_id wordt gevuld met een deel van dit nen3610id (het laatse deel- TABELNAAM.OBJECTID).
Het veld namespace wordt gevuld met een ander deel van dit nen3610id (het eerste deel - LANDCODE.WBHCODE.##),
Het veld beginlifespanversion is de INSPIRE variant van tijdstipregistratie
en zou moeten worden gevuld met de created_date van het object (in de Kernregistratie van een waterschap). Ik zie dit veld niet terugkomen in de GML en zal daar nog even achteraan gaan.
Ik kan tevens bevestigen dat Noorderzijlvest de levering van de grens heeft aangepast en ga ervan uit dat dit morgen ook op PDOK verwerkt wordt.
Kun jij hier wat mee? Mocht je nog vragen hebben… Je weet me te vinden.