Hi allen,
Ik heb een vraag over het inladen van de AHN3 service via een WCS in FME. Doordat ik meerdere kleine get requests wil doen heb ik ervoor gekozen om met kleinere bounding boxes te werken en meerdere get requests te sturen. Bij het inlezen van de AHN3 data in FME valt mij iets op wat ik niet zo goed kan plaatsen. Een google search kan mij tot dusver ook niet helpen.
In theorie zou het kunnen dat AHN3 cellen (ik gebruik de 0.5 meter dtm) deels binnen en deels buiten mijn bounding box vallen. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat de rastercellen altijd exact in mijn bounding box vallen. Toch zie ik dat in de bounding box altijd hele AHN cellen van dezelfde grootte zitten. Het lijkt dus zo te zijn dat een bounding box niet als âclipâ wordt gebruikt voor de AHN3 dataset, maar dat vanaf de origin (0,0) van de bounding box de AHN3 wordt opgebouwd.
Ik gebruik de volgende url voor het ophalen van de AHN3:
De bounding box wordt gevuld afhankelijk van de input data en is daarom niet hard-coded in deze url.
Ik ben benieuwd of iemand mij wat meer kan vertellen over de werking van de AHN en bounding boxes? In mijn veronderstelling werd een bounding box ingezet als clip op de landsdekkende AHN3 dataset, en zouden rastercellen aan de randen van de bounding box dus ook maar gedeeltelijk ingeladen kunnen worden. Dit lijkt dus niet. Wellicht zit er iets in de url die ik gebruik? Ik heb er zelf ook wat aan gesleuteld.
Met vriendelijke groet,
Vince