Welke PDOK dataset in OGC API Features helpt jouw Use Case?

,

Vanuit PDOK hebben wij onlangs voor de BGT de features in demo neergezet. Toch zijn wij benieuwd of er ook andere datasets zijn die jullie (lees gebruikers) heel graag in OGC API Features zouden willen gaan gebruiken.
Is het mogelijk om in een comment in een paar regels een schets te geven van de use case en in een tweede alinea aan te geven waarom dataset x daar een bijdrage aan kan geven?

Wij zijn zeer benieuwd naar reacties!

1 like

Ik ben even benieuwd hoe straatnamen in de BGT zijn verwerkt. Zo ja, hoe? En is er een mogelijkheid om deze als label in Qgis te laten zien. Verder vind ik deze OGC API methode een hele vooruitgang!

2 likes

De straatnamen in BGT komen uit de BAG, OpenbareRuimteNaam object type. In BAG hebben deze geen geometrie, in de BGT wel, als Collection openbareruimtelabels heeft iedere Feature een punt-geometrie in WGS84 lon,lat en een (plaatsings-)hoek, zie bijv:

https://api.pdok.nl/lv/bgt/ogc/v1_0-demo/collections/openbareruimtelabels/items

Ik ben wel altijd benieuwd hoe dan dat punt en hoek worden gegenereerd. Via adressen (BAG Nummeraaduidingen) en dan dichtstbijzijnde BGT Wegdelen? In OpenStreetMap NL Forum is daar net een topic over rond Rotonde-namen.

1 like