Gerben,
Bedankt voor je reactie. De mogelijkheden die jij beschrijft had ik gezien. Nadeel vind ik dat de ingang voor de zoektocht dan altijd een dataset is. Lang niet altijd weet ik hoe een dataset heet en dan wordt het lastig zoeken. Hetzelfde probleem speelt bij het NGR waar je zoveel resultaten krijgt dat je door de bomen het bos niet meer ziet (of eigenlijk dat je die ene boom niet meer vind in het bos ).
Ik weet meestal wel dat er van een bepaalde dataset wel een webservice of download is, maar hoe de dataset heet, weet ik niet altijd. En ik vind het handig als je dan een lijst kan raadplegen.
Voorbeeld: als ik nu op PDOK de open luchtfotoâs wil vinden, dan moet ik eerst klikken op âDatasetsâ, vervolgens kan ik de categorie âReferentie materiaal aardbedekkingâ kiezen en dan zie ik naar heel veel naar beneden scrollen âLuchtfoto / PDOKâ en âLuchtfoto / Landelijke Voorziening Beeldmateriaalâ staan. De tekst bij deze twee is identiek, op de organisatie na. Pas nadat ik op een dataset geklikt heb en weer naar beneden gescrold heb, zie ik of het de gesloten of open webservice betreft.
Op de vorige site kon ik heel snel doorklikken naar de downloads of webservices en (vrijwel) zonder scrollen vinden wat ik zocht.
Concluderend: (1) ik moet nu erg veel scrollen. (2) Ik zou graag een lijst met alle PDOK GeoServices / Downloads op een pagina zien.
Een lijst met GeoServices zit nu eigenlijk al in de PDOK Viewer, maar die lijst is incompleet (ik mis bijv. de infraroodbeelden) en je kunt via die weg geen extra informatie opvragen van de webservice, zoals metadata of url.