Hoi Ide,
Als maker van de pdokserviceplugin heb ik de Inspire plugin altijd supermooi gevonden (stiekum eigenlijk mooier dan de mijne ).
Ik vraag me eigenlijk af waarom jullie de plugin eigenlijk alleen laten werken voor de Inspire lagen. Wanneer er (ook) een optie zou zijn om gewoon in alle andere metadata records te zoeken, zou de pdokservicesplugin eigenlijk niet meer nodig zijn.
(of bv alleen maar om de ondergrondkaarten snel te kunnen laden).
Ik weet uit ervaring wel dat er veel mis kan gaan met services, maar desnoods gewoon alle PDOK-lagen ontsluiten moet toch mogelijk zijn?
Technisch zou ik Kay willen vragen om voor QGIS3 niet meer urllib te gebruiken, maar gebruik te maken van de QgsNetworkConnection / Qt connecties.
Verder zou het mooi zijn om ergens de gebruikte url’s te kunnen loggen, bv in de message log in een apart tabje? Dan kun je als gebruiker die url’s bv zelf oppakken en ‘even’ in de browser plakken om te zien waarom iets het (niet) doet.
Ik kan geen WMS stylen kiezen toch? Het zou fijn zijn als je ook de verschillenden beschikbare stijlen zou kunnen zien.
Verder iets waar ik met de pdokservicesplugin ook tegenaan loop: sommige services zijn gewoon niet zomaar te laden: omdat ze bv schaalafhankelijk zijn, of omdat ze te traag zijn of niet goed omgaan met grote oppervlakken (zeg WFS en WCS).
Verder niks dan lof! Ik vind het een prachtige plugin!
Mochten jullie nog meer ideeen wensen, stuur me dan gerust een berichtje