Leuk om iets van jullie te horen jammer dat het om een bug gaat.
Onlangs zijn de WFS-services geupgrade van Mapserver versie 7 naar versie 8.4. Momenteel zijn we aan het onderzoeken of deze bug hierdoor wordt veroorzaakt en hoe we kunnen zorgen dat requests zoals het bovenstaande blijven werken.
Wij verwachten hier nog wel even mee bezig te zijn. Mogelijk is het herschrijven van het fes:Filter naar een ogc:Filter voor jullie een bruikbare workaround.
Ook van onze kant is het een leuke verrassing om je hier tegen te komen!
Wat je voorstel betreft, wij zouden dan een uitzondering moeten gaan maken voor deze bijzondere situatie. Je zult begrijpen dat dit absoluut niet onze voorkeur heeft en zelfs niet wenselijk is. Problemen bij de bron oplossen is altijd het beste!
Ik hoop dus dat dit probleem zo snel mogelijk kan worden gevonden en opgelost in jullie nieuwe Mapserver omgeving.
Fijn dat nu duidelijk is dat dit een bug in MapServer 8 is!
Nb: De PDOK service https://service.pdok.nl/lv/bag/wfs/v2_0 is voor ons belangrijk. Wij gebruiken de resultaten om een aantal andere processen te kunnen voorzien van de correcte informatie.
En ik snap dat het nu de vakantieperiode is, maar ga ervanuit dat dit na de vakantie zo snel mogelijk opgelost wordt. Alvast bedankt voor je/jullie inzet!
Als ik het goed begrijp dat is dit probleem gefixed in de Mapserver repo. Heb je een idee wanneer deze vernieuwde versie beschikbaar komt en wanneer jullie deze in gebruik nemen?