WFS request te lang ivm polygon coordinates

Goedemorgen,

Ik ben bezig met het maken van een plugin voor QGIS, waarbij er dmv de WFS veblijfsobjecten worden binnengehaald binnen een bepaalde contour. Nu gaat dat prima, behalve bij wat grotere contouren.
Het aantal polygon coordinaten die wordt meegegeven is dan te groot waardoor het request te lang wordt.

Is er een andere manier om de request url efficienter op te bouwen dan met ‘bag:geometrie, polygon(x aantal coordinates)’ zodat de url niet zo lang wordt?
Of kan ik het beste kijken naar het opdelen van de polygon? Het laatste heb ik geprobeerd maar is me nog niet goed gelukt helaas. Het gaat nl om polygons met gaten erin en het correct opdelen daarvan is me nog niet gelukt.

Hoi Lissa,

Naast HTTP GET requests ondersteunt de WFS standaard ook HTTP POST requests. In het geval van een HTTP POST request zitten alle request parameters in het request body in plaats van de url. Het schema van het request body is vastgelegd is in de WFS standaard. Met een POST request is er theoretisch geen limiet aan de grootte van het request, in de praktijk zal de performance van de WFS service zelf de limiterende factor zijn. Hier nog een aantal links over WFS HTTP POST requests:

Hartelijk dank! Ik ga het even uitproberen.